REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań stawia na rozwój

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lut 2014 13:50
Poznań stawia na rozwój
Ryszard Grobelny, prezydent Poznania

Poznań stale się rozwija i staje się coraz bardziej atrakcyjnym miastem do życia, studiowania i inwestowania. Inwestycje, które zostały przeprowadzone podczas przygotowań do UEFA Euro 2012, dały nam nową infrastrukturę drogową i komunikacyjną wraz z nową flotą nowoczesnych tramwajów i autobusów - mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

REKLAMA

Jakie działania podejmują władze Poznania, by jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu?
Działające w ramach Urzędu Miasta Poznania, Biuro Obsługi Inwestorów jest pierwszym i najważniejszym kontaktem dla potencjalnego inwestora. Prowadzi działania składające się na kompleksową obsługę. Warunki inwestycyjne, zasoby ludzkie, panujące trendy, koszty biznesu i powierzchni biurowej - te i wiele innych informacji jest niezbędnych, aby podjąć jak najbardziej trafne decyzje.

Oprócz danych biuro zapewnia opiekę merytoryczną pilota inwestycyjnego odpowiedzialnego za organizację spotkania z władzami miasta, poznańskimi uczelniami, firmami rekrutacyjnymi lub inwestorami obecnymi już w Poznaniu. Przygotowanie oferty nowoczesnych powierzchni biurowych jest również ważnym elementem, gdyż biznes, z jakim przychodzi potencjalny inwestor, często różni się profilem i potrzebami.

Po decyzji o ulokowaniu firmy, pilot przeprowadza inwestora przez proces uzyskiwania wszystkich decyzji administracyjnych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności. Pozostaje też w stałym kontakcie z inwestorem, reagując na sugestie oraz nowe inicjatywy.

Oprócz działań, które można uznać za standardowe podczas współpracy z inwestorami, Biuro Obsługi Inwestorów jest otwarte na nowe inicjatywy. Szczególnie jest to widoczne w procesie implementacji projektu oraz we współpracy z działającymi już centrami.

Wychodząc naprzeciw biznesowi, w celu wymiany doświadczeń, stworzenia wspólnej platformy promocyjnej oraz aktywizacji poznańskiego rynku pracy, przeprowadzone zostały m.in działania w ramach „Konsorcjum Marki Poznań" oraz „Poznań daje pracę"

Które działania w ostatnich latach okazały się najskuteczniejsze i jaki był ich efekt?
Wszystkie z opisanych działań tworzą wizerunek miasta przyjaznego dla biznesu, jednocześnie z korzystnymi warunkami dla potencjalnych inwestorów. Ten efekt osiągany jest zarówno poprzez działania wizerunkowe, takie jak opisane powyżej kampanie „Konsorcjum Marki Poznań" i „Poznań daje pracę", jak i poprzez działania proinwestycyjne Biura Obsługi Inwestorów. Każde ma większy lub mniejszy wpływ na sukces, który przekłada się na coraz większą liczbę projektów w Poznaniu.

Jakie zmiany zachodzą w mieście oraz jaki mają wpływ na atrakcyjność inwestycyjną ośrodka?
Podjęcie trafnej decyzji biznesowej wymaga wielu informacji o potencjalnej lokalizacji: dostępność zasobów ludzkich, uwarunkowania ekonomiczne, infrastruktura biznesowa i około biznesowa, jakość życia czy inne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY