REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie dla dzieci. Świadomy inwestor to podstawa

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 lip 2016 14:19
Projektowanie dla dzieci. Świadomy inwestor to podstawa
Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio, fot. PTWP

Inwestorzy poszukują dobrze zaprojektowanych i dostosowanych do potrzeb dzieci miejsc oraz produktów, co wynika z kolei z rosnącej świadomości samych rodziców. - Widać swoisty łańcuch: świadomi rodzice stawiają wymagania producentom, ci zaś z kolei przekazują je projektantom. I to dla nas, designerów, doskonała sytuacja, by zaproponować innowacyjne rozwiązania - uważa Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio.

REKLAMA

Czy nastąpił wzrost jakości i zarazem większa świadomość, że przestrzeń dla najmłodszych jest ważna? - Stopniowo taka zmiana następuje. Wpisuje się ona w szerszy kontekst społecznych przemian w Polsce. Za wzrostem świadomości dotyczącej np. zdrowego odżywiania się czy dbania o środowisko, podąża przekonanie, że dziecku należy zapewnić właściwą przestrzeń. W ostatnich latach, na podstawie własnych obserwacji oraz kontaktów z producentami i inwestorami, zauważam, że coraz bardziej racjonalne wybierają projekty i meble dla dzieci – twierdzi Jadwiga Husarska-Sobina.

Jedną z ostatnich realizacji pracowni był projekt krakowskiej bawialni Akukuu. Wnętrze miało być inne od standardowych bawialni w centrach handlowych. - Projektując bawialnię dla Akukuu, wielokrotnie rozmawiałam z właścicielami marki, że dziecko do swojego prawidłowego rozwoju potrzebuje przestrzeni dostosowanej do jego zróżnicowanych i zmieniających się w czasie potrzeb. Zgadzaliśmy się, że bawialni nie trzeba mebli podążających za trendami, ale mebli funkcjonalnych, trwałych, uniwersalnych i estetycznych. A ponieważ trudno było nam takie znaleźć, zaprojektowałam je ze swoim zespołem od nowa – wspomina.

Husarska-Sobina podkreśla, że inwestorzy są skłonni coraz więcej wydać na meble np. do przedszkola czy bawialni w centrum handlowym, co wynika z kolei z rosnącej świadomości samych rodziców. - Poszukują oni dobrze zaprojektowanych i dostosowanych do potrzeb dzieci miejsc oraz produktów. Wyraźnie widać swoisty łańcuch: świadomi rodzice stawiają wymagania producentom, ci zaś z kolei przekazują je projektantom. I to dla nas, designerów, doskonała sytuacja, by zaproponować innowacyjne rozwiązania – zauważa.

Jednak, zadaniem projektantki by takie rozwiązanie powstało, potrzeba zaangażowania wielu ludzi. - Moje studio przy realizacji zamówień dla dziecięcych odbiorców współpracuje z psychologami, pedagogami oraz rodzicami. To nowa tendencja, ale bardzo ważna i mająca duży wpływ na zmiany zachodzące np. na polskim rynku meblowym – podkreśla.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY