REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 paź 2018 09:00
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Katarzyna Sepielak, kierownik działu architektów, OTCF SA
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży
Przenikanie się świata online z offline jest wpisane w dzisiejszy rynek salonów sprzedaży

Jak dziś projektować salony sprzedaży, aby zachęcić klientów do korzystania ze sklepów stacjonarnych a nie z zakupów online? Czy warto nawiązać współpracę z architektem? Co czeka rynek w kwestii designu wnętrz? Katarzyna Sepielak, kierownik działu architektów, OTCF SA, która jest odpowiedzialna za nowy wystrój sklepów 4F, podzieliła się z nami swoimi przemyśleniami.

REKLAMA

Jak przyciągnąć i zaskoczyć klientów w dobie e-commerce? 

Katarzyna Sepielak, kierownik działu architektów, OTCF SA: Już w pytaniu znajduje się sugestia, że sklepy muszą zaskoczyć. To prawda, klient staje się coraz bardziej wymagający. Świadomy swoich potrzeb, chce odnaleźć produkt idealnie dopasowany do jego oczekiwań. Jest na bieżąco z trendami obowiązującymi we wszystkich obszarach jego zainteresowań. Śledzi blogi tematyczne, szuka opinii innych klientów. Sprawdza portale społecznościowe. Szuka informacji o produkcie, rady, wskazówek, porównuje oferty różnych marek. Ostatecznie kierując się indywidualnymi preferencjami, wybiera ofertę właściwą dla siebie. Gdy decyduje się na zakupy jest bardzo dobrze przygotowany.

Oddziaływanie na klienta odbywa się na wielu płaszczyznach. Tak sklep realny, jak i sklep on-line musi odpowiednio przegotować się na przyjęcie współczesnego klienta. Pomocny jest tu elastyczny model obsługi klienta działający i z poziomu sklepu on-line i sklepu realnego. Przenikanie się obu modeli sprzedaży jest wpisane w dzisiejszy rynek. W przypadku korzystania ze sklepu on-line, klient zamawia produkt wirtualnie i ma możliwość odbioru zakupów w dowolnym salonie, bądź dostawy do domu. Ważne by szczegółowe warunki zakupu i dostawy były dogodne dla klienta.

W przypadku wizyty w salonie, klient może traktować to miejsce jak showroom, w którym ma realny kontakt z produktem, ale zakupów dokonuje w salonie poprzez stronę internetową marki. Ważne by salon stał się wyjątkowym miejscem spotkania klienta z marką. Klient decyduje o formule korzystania ze sklepu. Kluczowe jest, by oba te kanały dystrybucji były dostępne, wzajemnie się uzupełniały i sprawnie działały. Dostępność produktu i profesjonalna obsługa są niezaprzeczalnym atutem w oczach klienta. Sprzedawca, który ma wiedzę na temat produktu i potrafi ją przekazać klientowi, dodatkowo wzmacnia oddziaływanie informacji pozyskanej z internetu. Klient czuje się kimś wyjątkowym i ważnym. Całość doświadczeń i doznań użytkownika w styczności z daną marką powinna być dla niego satysfakcjonująca.

Dodatkowym magnesem przyciągającym klientów jest personalizacja usług, tworzenie zindywidualizowanych ofert i przekazów marketingowych dopasowanych do ich potrzeb. Widać tu szczególne zastosowanie najnowszych technologii, urządzeń mobilnych, sztucznej inteligencji.

Zaproponowanie atrakcyjnego wizualnie sklepu, zgodnego z filozofią marki, pomaga w identyfikacji potencjalnego klienta z marką i przywiązaniu klienta do niej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.