REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Konkurs PRIME PROPERTY PRIZE 2016 - poznaj nominowanych w 10 kategoriach i wybierz swoich faworytów. Głosowanie trwa do 20 września. Zobacz więcej!

Przyszłość salonów sprzedaży? Ekscytująca!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 sty 2016 09:00
Przyszłość salonów sprzedaży? Ekscytująca!
fot. Marek Witaszewski

Kluczem do współczesnego handlu są emocje - o tym, jak będzie wyglądał sklep przyszłości mówi Marek Witaszewski, architekt i współwłaściciel pracowni OTOMI.

REKLAMA

Dlaczego Apple udaje się sprzedawać swoje produkty we własnych sklepach drożej, niż w jakichkolwiek innych sklepach? Dlaczego niektóre samochody potrafią kosztować kilkukrotnie więcej od nie tak bardzo różniących się modeli innych marek? - Kluczem do współczesnego handlu są emocje. Ten, kto potrafi je wywołać, może swój towar sprzedawać z dużym zyskiem. Wszystkim innym pozostaje konkurowanie ceną. Ta sytuacja ma swoje odzwierciedlenie w projektowaniu sklepów - twierdzi Marek Witaszewski.

Według architekta, jeśli porównamy przeciętny sklep w galerii handlowej sprzed 10 lat ze współczesną placówką handlową, to widać będzie niesamowity rozwój środków architektonicznych, oświetleniowych i wizualnych mających podkreślić charakter wnętrza i samego produktu. - Współczesne wnętrze sprzedaje cały świat, otoczkę, dzięki której klient jest gotów zapłacić za produkt trzy razy więcej niż za podobny w sąsiednim lokalu. Nie widać końca tego trendu, ale trzeba powiedzieć, że dla projektanta jest to dobra sytuacja. Rośnie zapotrzebowanie na wyrafinowane rozwiązania i fachowe kompetencje. Dlatego przyszłość salonów sprzedaży wydaje się bardzo ekscytująca. Nie będzie tam miejsca na nudę i zwyczajność - uważa Witaszewski.

- W czasie rozmów z klientami spotykam się z argumentem, że za duże inwestycje są nieuzasadnione. Jeśli sklep będzie zbyt drogi, to klient kupi taniej u konkurencji albo w sieci. To jest ślepa uliczka - mówi architekt i dodaje, że w handlu przyszłości sukces uzyskają tylko te miejsca, które wywołają pozytywne emocje u klienta. - Oczywiście wszelkie nakłady muszą być bardzo ściśle podporządkowane jasno określonemu celowi albo grupie docelowej, ale nagrodą w tej grze jest prawdziwe przywiązanie klientów. Jak to, które każe posiadaczom produktów Apple naklejać jabłuszka na tylne szyby swoich samochodów - nadmienia Witaszewski.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY