REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Roark Studio: Aranżację współczesnego lobby można porównać do "visual merchandisingu" witryn sklepowych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 paź 2019 13:00
Roark Studio: Aranżację współczesnego lobby można porównać do "visual merchandisingu" witryn sklepowych
Lobby budynku dyrekcji Stoczni Cesarskiej projektu Roark Studio, fot. mat. pras.
Roark Studio: Aranżację współczesnego lobby można porównać do "visual merchandisingu" witryn sklepowych
Roark Studio: Aranżację współczesnego lobby można porównać do "visual merchandisingu" witryn sklepowych

Dotychczas lobby i recepcja pełniły jedynie funkcję poczekalni oraz miejsca, gdzie można zasięgnąć informacji. Dziś te przestrzenie muszą pracować znacznie ciężej. Wraz z wrastającymi oczekiwaniami użytkowników, lobby staje się miejscem, w którym się przesiaduje, pracuje oraz spędza wolny czas - mówi Michał Ścieszka, architekt z pracowni Roark Studio.

REKLAMA

Jakie rozwiązania architektoniczne w kontekście lobby stały się już nieaktualne i jakie nowe będą je zastępować?

Michał Ścieszka, Roark Studio: Lobby w biurowcach i hotelach dawno przestało być pomieszczeniem przejściowym, przez które przechodzi się tylko i wyłącznie w drodze do windy. Będąc pierwszą przestrzenią z którą użytkownik ma styczność, oprócz samej architektury, lobby jest dla właścicieli wizytówką budynku. Umiejscowione na parterze, niejednokrotnie całkowicie przeszklone od strony wejściowej, coraz częściej o podwójnej wysokości, którego aranżację można porównać do "visual merchandising" witryn sklepowych. Celem dekoracji lobby oraz części wspólnych stała się prezentacja marki w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, jak i spowodować utożsamianie się użytkownika z daną marką.

Co dziś sprawdza się w lobby biurowych, a co w hotelowych?

Aktualnie prym w projektowaniu wnętrz, zarówno biurowych jak i hotelowych, wiedzie pojęcie "przestrzeni udomowionych"; przejścia do bardziej nieformalnego, domowego obszaru roboczego oraz wypoczynkowego. Poczucie komfortu potęgować może projektowanie w oparciu o nurt biofilii, w której rośliny, zieleń oraz materiały wykończeniowe pochodzenia naturalnego tworzą przyjazne środowisko łączące ludzi z ich otoczeniem. Surowość typowa dla tradycyjnego rękodzieła i rzemiosła oraz pierwotna potrzeba znajdowania piękna w tym, co niedoskonałe, sukcesywnie wypiera „perfekcyjny” minimalizm.

Czy lobby to dobre miejsce na opowiedzenie historii?

Pojęcie pierwszego wrażenia jest uniwersalnie znane dla uczucia, które towarzyszy nam przy spotkaniu nowej osoby, ale dotyczyć może również miejsc i przedmiotów. Strefa lobby, jako miejsce pierwszego kontaktu użytkownika z obiektem, jest idealnym miejscem na „storytelling” – budowanie narracji wnętrza.

Połączenie narracji z obowiązującymi trendami w projektowaniu, sprawia że charakter wnętrza nabiera indywidualnej ekspresji; staje się przestrzenią unikatową, głęboko osadzoną w realiach danego miejsca.

Z jakimi wyzwaniami należy się liczyć przygotowując się do remodelingu lobby?

Dotychczas lobby i recepcja pełniły jedynie funkcję poczekalni oraz miejsca, gdzie można zasięgnąć informacji. Dziś te przestrzenie muszą pracować znacznie ciężej. Wraz z wrastającymi oczekiwaniami użytkowników, lobby staje się miejscem, w którym przesiaduje się, pracuje oraz spędza wolny czas.

Dzisiaj lobby powinno stanowić serce budynku z mocno rozbudowanym programem funkcjonalnym – tak, aby można tu było usiąść przy kawie, poznać innych gości lub pracowników, poczytać gazetę czy obejrzeć wspólnie telewizję. W przypadku hoteli, niejednokrotnie oferta zostaje poszerzona o dotychczas nieoczywiste funkcje, takie jak przestrzenie co-workingowe, sklepy z odzieżą, galerie sztuki, tudzież ogólnodostępne restauracje i piekarnie.

Co ze sztuką w tych miejscach?

Współpraca z lokalnymi artystami stała się nowym standardem. Sztuka nie jest już tylko upiększającym dodatkiem, ale nieodzownym elementem komplementującym indywidualny charakter wnętrza. Otoczenie odbiorcy estetycznymi przedmiotami wpływa na pozytywny odbiór przestrzeni jako całość.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.