REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Robert Majkut: Przyszłością dla projektowania będzie sztuczna inteligencja

  • Autor: dobrzemieszkaj.pl
  • 01 gru 2017 09:43
Robert Majkut: Przyszłością dla projektowania będzie sztuczna inteligencja
Robert Majkut fot. mat. archit.

Robert Majkut, jeden z najciekawszych polskich projektantów wnętrz komercyjnych, będzie 6 grudnia prelegentem Forum Dobrego Designu 2017. O tym, jak projektować dla dzieci mobilnej kultury i jak się dziś zmienia sposób myślenia o pracy projektanta opowiada designer.

REKLAMA

W trakcie Forum Dobrego Designu 2017 bierze Pan udział w dyskusji „Pokolenie nomadów — jak projektować dla dzieci mobilnej kultury”. Czy Pan jako doświadczony architekt i designer działający od 1996 roku obserwuje, że przemiany społeczne, takie jak mobilność czy coraz bardziej obecna rzeczywistość cyfrowa faktycznie zmieniają także nasze myślenie o architekturze, wnętrzach czy designie?

Robert Majkut: Tak. Wydaje mi się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. To bezpośrednio wiąże się ze zmianami technologicznymi, które muszą być zaspokajane w nowo projektowanych przestrzeniach, żeby one funkcjonowały. Wraz z tym wszystkim, co jest związane z nowymi technologiami, np.: pracą w chmurze, z bezprzewodowością, indukcyjnym ładowaniem urządzeń, zdalnym drukowaniem, symultanicznymi spotkaniami i różnymi innymi czynnikami, które wpływają na to, co jest związane ze współczesnym modelem pracy.

Jak projektować dla pokolenia kultury mobilnej, dla tych, którzy „urodzili się w technologii”?

Moim zdaniem przede wszystkim musimy zastanowić się, co to znaczy „kultura mobilna”. Bo nie jest ona jedynym wyznacznikiem tego, co zmienia się pokoleniowo w sposobie pracy. Zmiany te nie wynikają wyłącznie z niej. Poza lokalną mobilnością, polegającą na tym, że pracownik nie siedzi przy biurku i porusza się po całym biurze, jest mobilność globalna, rozumiana jako możliwość pracy w każdym miejscu na świecie, ze względu na powierzone zadania i związane z tym podróże. Spektrum tej mobilności jest więc bardzo szerokie.

Jednak nie ona jest wyznacznikiem tego, co rozumiemy przez zmianę pokoleniową, którą mamy w domyśle. Próbujemy to sobie zdiagnozować jako środowisko, które ma wpływ na to, jak będzie się projektowało. Myślę, że projektować będzie się tak samo, tylko co innego. Proces ten polega na szczegółowym analizowaniu potrzeb i odpowiadaniu na konkretne potrzeby, wynikające z profilu aktywności. Fakt, że mamy do czynienia z mobilnym pokoleniem, wcale nie oznacza, że wszystko się rusza i że wszystko musi być w tym ruchu dogonione. Bardzo dużo jest nowoczesnych pod względem technologicznym firm, których pracownicy działają w tradycyjny sposób. Na przykład ludzie, którzy zajmują się tworzeniem gier czy aplikacji komputerowych – z tego, co mi wiadomo, w pracy godzinami siedzą przed komputerem. I nie ma to nic wspólnego z mobilnością, pomimo że tworzą produkty polegające na ich mobilnym użytkowaniu.

To nie jest tak, że za jednym przyciśnięciem guziczka nagle wszyscy będą przynależeli do nowej koncepcji pracy. Bardzo dużo zadań, pomimo tego, że będą sparametryzowane, na pewno będzie wykonane w tej najprostszej postaci przez maszyny. To jednak nie znaczy, że ludzie przestaną pracować stacjonarnie.



Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.