REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rynek docenia małe manufaktury

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 02 sty 2020 14:55
Rynek docenia małe manufaktury
Wanna Space Cobalt wyprodukowana w manufakturze Ravon. Fot. Materiały Ravon
Rynek docenia małe manufaktury
Rynek docenia małe manufaktury
Rynek docenia małe manufaktury

Czy ciężko jest się przebić i zapisać w świadomości potencjalnego konsumenta, za konkurenta mając duże marki działające w Polsce od dziesięcioleci? A może potencjalny odbiorca małego przedsiębiorstwa jest zgoła inny niż klienci dużych marek? Sprawdziliśmy co na ten temat sądzi manufaktura Ravon produkująca wyposażenie łazienek.

REKLAMA

Na polskim rynku wyposażenia łazienek istnieje wiele firm – gigantów. Jak wśród rynkowych potentatów odnajduje się i funkcjonuje niewielka manufaktura?

Anna Białas, Marketing i PR w firmie Ravon: Niełatwo jest konkurować na rynku z wielkimi producentami międzynarodowymi czy dystrybutorami. Szczególnie ci drudzy często oferują bardzo konkurencyjne, tzn. niskie ceny. Niemniej jednak nasza manufaktura ma coraz szersze grono stałych i zaufanych odbiorców, którzy doceniają wysoką jakość i oryginalność produktów. Poza tym klienci w większym stopniu niż kiedyś, przywiązują wagę do pochodzenia produktu i cenią wyroby polskich marek, szczególnie jeśli są wytwarzane ręcznie.

Kim są przeważnie Państwa klienci? Czy są to architekci, klienci indywidualni, czy macie inwestycyjnych klientów?

Nasi klienci to zróżnicowana grupa są w niej: klienci hurtowi, detaliczni, biura projektowe i architekci, w mniejszym stopniu klienci inwestycyjni, ale mamy coraz więcej zapytań od klientów inwestycyjnych. 

Co klientowi może zaoferować niewielka manufaktura, czego nie mogą zaoferować duże marki?

Personalizujemy produkty, podchodzimy elastycznie do nawet najbardziej nietypowych zamówień, staramy się sprostać indywidualnym oczekiwaniom klienta i przygotować dla niego optymalne rozwiązanie.

Czy na przestrzeni ostatnich lat zauważyliście Państwo różnice w podejściu klientów lub sytuacji rynkowej małych i średnich przedsiębiorstw takich jak Państwa firma?

Wyraźnie zarysowuje się tendencja do doceniania rodzimych marek, niewielkich manufaktur, które wytwarzają dobre produkty, wysokiej jakości. Polacy przywiązują coraz większą wagę nie tylko do jakości i pochodzenia produktu, ale i sposobu czy warunków jego wytwarzania, np. czy pracownicy zatrudnieni w przedsiębiorstwie mają godne warunki pracy, czy zakład przestrzega zasad ochrony środowiska, albo czy prowadzi działalność CSR-ową, etc.

Jak mniejsze firmy mogą zostać zauważone na rynku łazienek?

To długi i czasami żmudny proces, który wymaga dużego zaangażowania i środków finansowych. Doba Internetu, w której żyjemy, pozwala szybciej dotrzeć do odbiorcy, ale z drugiej strony trudniej jest przykuć jego uwagę na dłużej niż kilka sekund. Dlatego ważne jest, aby mniejsze firmy tworzyły produkty czy usługi "skrojone na miarę", indywidualne, spersonalizowane, bo tym mogą wygrać z dużym biznesem. Takie podejście jest właśnie wpisane w działalność manufaktury Ravon.

Jak właściwie zrodził się w Państwa głowach pomysł na biznes?

Obserwując branżę łazienkową i posiadając wiedzę w tym zakresie, doszliśmy do wniosku, że możemy zaoferować nową polską jakość. Jako że mieliśmy doświadczenie w pracy z materiałem kompozytowym, odwiedzaliśmy światowe targi designu, więc stąd droga wiodła nas prosto do tworzenia produktów z branży sanitary wear. Zaczęło się od wanien w technologii kompozytu QualTec, a obecnie pracujemy w trzech technologiach, które pozwalają na wytwarzanie wysublimowanych kształtów.

Dziękuje za rozmowę

Rozmawiała Anna Sołomiewicz

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.