REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design

  • Autor: Anna Liszka, Propertydesign.pl
  • 01 gru 2015 11:54
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik, prezes Profim
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design
Ryszard Rychlik: Inwestorzy wolą zapłacić więcej za dobry design

O nowoczesnym biurze, najnowszych trendach w ich wyposażaniu i dobrym designie rozmawiamy z Ryszardem Rychlikiem, prezesem Profim.

REKLAMA

Nowoczesne biuro nie jest już tym samym miejscem pracy, którym było dekadę temu. Czy możemy mówić o wzroście jakości wnętrz biurowych w Polsce?

W ostatnim czasie wiele się zmienia, jeśli chodzi o aranżację biura. Architekci próbują zorganizować przestrzeń biurową w sposób „udomowiony”, ale również maksymalnie ułatwiający komunikację między ludźmi. Jest to zrozumiałe, bo zupełnie zmienił się styl pracy. Jeszcze do niedawna oczywiste było, że jeśli w firmie pracuje 40 osób, to potrzebuje ona 40 biurek, 40 krzeseł, 40 szafek i właściwie nic więcej nie jest konieczne. Dzisiaj jest tak, że niezbędna jest też strefa dla rozmów mniej formalnych, a także miejsce relaksu. Takie zmiany umożliwił również rozwój technologii, dzięki której pracownik nie jest „przykuty” do biurka. Mamy laptopy, tablety, możemy w każdej chwili przenieść się z miejsca na miejsce. Nie potrzebujemy też tak wiele przestrzeni do przechowywania dokumentów. Warto więc tę odzyskaną przestrzeń dobrze zagospodarować.

Jak kryzys wpłynął na Państwa firmę? Czy w kwestii projektowania i wyposażania wnętrz biurowych inwestorzy wynieśli z niego lekcję - np. że nie warto przeinwestowywać lub przeciwnie - że dobry projekt musi kosztować?

W momencie kryzysu byliśmy na etapie intensywnego budowania eksportu. Ten rosnący w tamtym okresie udział sprzedaży na rynki zagraniczne pomógł nam przetrwać trudne dla branży meblarskiej chwile, bo dla nas były one korzystne. Pojawili się nowi partnerzy, w tym głównie z Niemiec, którzy zamawiali u nas produkty. To był dobry moment, bo było zapotrzebowanie na wyrób tańszy niż bardzo drogie niemieckie krzesła, a my oprócz korzystnej ceny oferowaliśmy coraz lepszy design.

Dzisiaj teoretycznie zagrożeniem jest konkurencja z dalekiego wschodu, która oferuje produkt bardzo tani ale często nie spełniający wymaganych norm. Inwestorzy jednak są coraz bardziej świadomi i wolą zapłacić więcej za dobry design i sprawdzoną jakość niż kierować się tylko kryterium ceny.

Jakie trendy panują dziś w wyposażaniu przestrzeni biurowych jeśli chodzi o meble do siedzenia?

Obserwując zmiany zachodzące w projektowaniu wnętrz biurowych dostrzegamy, że obecnie stają się one bardziej przytulne i różnorodne. Warto zauważyć, że przestrzeń biurowa coraz częściej rozszerza się o meble typu soft seating. W dzisiejszych czasach stereotyp sofy w gabinecie szefa, wyznaczającej prestiż i rangę przedsiębiorstwa został przełamany i nie dziwią nas już tego typu meble w recepcjach, korytarzach, w przestrzeniach pracy, tworząc pozytywne kanały komunikacji interpersonalnej. Meble modułowe, które dzięki niezliczonej ilości konfiguracji umożliwiają dowolną aranżację często spotykamy w tzw. open space'ach. Wszystko to widać było na ubiegłorocznych targach Orgatec w Kolonii. Wielu producentów pokazywało rozwiązania z pogranicza przestrzeni biurowej i domowej. Było przy tym sporo kolorów, poduszek, drewna i innych detali, które powodują, że biuro robi się bardziej przyjazne. Wszystko zmierza ku temu, żeby ludzie spędzający wiele godzin w pracy, mogli poczuć się komfortowo i wygodnie jak w domu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.