REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Showroom dobrze zaprojektowany

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lis 2016 14:09
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom Euforma w Warszawie fot. materiały prasowe
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany
Showroom dobrze zaprojektowany

W październiku na mapie Warszawy pojawiło się nowe miejsce z polskim designem. Po Bydgoszczy, założyciele showroomu Euforma postanowili podbić stolicę. Miejsce jest wyjątkowe nie tylko ze względu na swój asortyment, uwagę zwraca również przestrzeń showroomu. O oczekiwaniach inwestora, swoim pomyśle i inspiracjach opowie nam projektantka Paulina Kasprowicz z pracowni meinDESIGN.

REKLAMA

Jakie były oczekiwania inwestora?

Mój klient zapragnął stworzyć w Warszawie najlepsze miejsce do obcowania z polskim designem i takie, które pozwoli wyróżnić się na tle podobnych - co myślę z powodzeniem nam się udało. Moją rolą była nie tylko odpowiednia kompozycja mebli na ekspozycji, ale stworzenia dla nich takiej oprawy, która nie przytłaczając - wydobędzie ich piękno. Jednakże minimalistyczne, oszczędne wnętrza mają mieć charakter i zapadać w pamięć.

Showroom Euforma zlokalizowany jest na warszawskim Mokotowie, czym szczególnym charakteryzuje się to miejsce?

Lokalizacja to Stary Mokotów, budynek z 1951 roku. Wysokie wnętrza i okna w pomieszczeniu głównym kojarzą się z postindustrialnym klimatem i ten fakt chciałam wykorzystać oraz ustanowić myślą przewodnią w projekcie. Na całość, czyli 150 mkw. składają się cztery pomieszczenia ekspozycyjne - jedno większe i trzy mniejsze z zaaranżowanymi pokojami dziennymi. Największe pomieszczenie stanowi główną, otwartą ekspozycję mebli, lamp i dodatków wraz z wydzielonym miejscem do pracy architekta z klientami.

Czym się Pani kierowała przy projektowaniu przestrzeni?

Najważniejszym celem i wyzwaniem dla mnie jako projektanta było stworzenie w pełni przyjaznej przestrzeni dla odwiedzających i przebywających osób w tym niezwykłym miejscu. Oprócz tego, o czym mówiłam już wcześniej, czyli umiejętnego zaprojektowania tła dla ekspozycji, trzeba było pamiętać, aby wnętrze było w pełni funkcjonalne, a każdy „kąt” dobrze zagospodarowany.

Ideą oraz zamysłem od początku istnienia Euformy jest otwarcie się na ludzi i stworzenie miejsca spotkań dla tych, którzy kochają otaczać się dobrym wzornictwem. Warto dodać, iż każdy z pokazanych mebli można przetestować osobiście, np. wypić kawę przy stole, czy pogawędzić z przyjaciółmi na wygodnych designerskich sofach. Euforma to raczej wizyta u przyjaciół, a nie zwyczajne zakupy w sklepie z meblami.

Czy showroom w Warszawie ma jakiś element wspólny z tym w Bydgoszczy?

Warszawski showroom posiada wiele elementów wspólnych z bydgoskim. Jest nim np. loftowy klimat wnętrza (Euforma w Bydgoszczy znajduje się w byłej fabryce butów Kobra), a charakterystyczny dla Euformy bydgoskiej wysoki, czarny regał z krzesłami został prawie bez zmian powielony dla tej warszawskiej - jako element rozpoznawczy marki.

Czy inwestor podrzucał swoje pomysły, starał się nakierować, czy też miała Pani wolną rękę?

Projekt wnętrza to efekt naszych długich rozmów i dyskusji z Inwestorem. Moim zadaniem było połączyć jego oczekiwania z wykreowaną przeze mnie wizją i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że miałam wolną rękę, a moje pomysły z powodzeniem wprowadziłam w życie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY