REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Służewiec zmierza w dobrym kierunku, ale chcemy więcej!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 lut 2017 14:44
Służewiec zmierza w dobrym kierunku, ale chcemy więcej!
Karina Koziej, prezes stowarzyszenia #Lepszy Służewiec fot. materiały prasowe

Inwestycje wskazane do realizacji w Studium Obsługi Komunikacyjnej Służewca to rozwiązania, na które czekają mieszkańcy, pracownicy, najemcy i właściciele czy zarządcy nieruchomości. „Biblia transportu” jest znakomitą bazą do rozwoju tego fragmentu stolicy, warto jednak szerzej uwzględnić potrzeby pieszych i rowerzystów, a także skoncentrować działania na tworzeniu przyjaznej przestrzeni publicznej – po wstępnej analizie tak ocenia Karina Koziej, prezes stowarzyszenia #Lepszy Służewiec, dokument opublikowany właśnie przez miasto.

REKLAMA

- Transport i komunikacja są bezwzględnie ważne, lecz patrząc na potrzeby Służewca, należy myśleć wielowymiarowo. Używając metafory, to stół, który stoi tylko na dwóch nogach, a do jego stabilności potrzeba czterech, czyli dodatkowo: przestrzeni publicznych i zieleni. Przedstawiając analizę, miasto udowodniło, że poważnie traktuje przyszłość tej części stolicy. Zachęcamy więc, aby trzymając tempo, pójść o krok dalej. Postulujemy stworzenie wspólnie z miastem konkursu na modelowy Plac Miejski na Służewcu. Ten fragment Warszawy zasługuje na swoją agorę, przyjazne miejsce spotkań, odpoczynku, debat, wymiany doświadczeń. „Plac miejski byłby doskonałym prezentem z okazji przypadającego w przyszłym roku jubileuszu 80-lecia Służewca! – mówi Karina Koziej.

 Lepszy transport…

Jak ocenia Koziej, propozycje zawarte w Studium Obsługi Komunikacyjnej Służewca zdecydowanie poprawią sytuację transportowo-komunikacyjną tej części Warszawy, w której codziennie przebywa niemal 100 tys. pracowników i mieszkańców. - Udrożnią zarówno dojazd – m.in. dzięki przedłużeniu ul. Woronicza do Żwirki i Wigury, jak i poruszanie się po Służewcu. Stowarzyszenie wysoko ocenia zarówno propozycję przebicia Suwak na północ i południe, co udrożni komunikacyjnie obszar i zlikwiduje wąskie gardła w rejonie ul. Postępu, jak i wprowadzenie jednokierunkowych ulic w formule: Konstruktorska – na zachód, Domaniewska – na wschód. W tym przypadku należy stworzyć ciąg pieszy w osi Racjonalizacji – dzięki temu osoby korzystające z transportu publicznego w tym kwartale unikną stania w korkach  - uważa Koziej.

#Lepszy Służewiec popiera wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. - Warto przy tym rozważyć włączenie w całość systemu parkingów funkcjonujących w biurowcach (co najmniej kilkaset dodatkowych miejsc), a przynajmniej realizację spójnego systemu ekranów z informacją o dostępnych miejscach - dodaje.

 Silniejsza komunikacja miejska

- Z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez miasto i Stowarzyszenie #Lepszy Służewiec wynika, że 50-55 proc. dojeżdżających na Służewiec wybiera komunikację miejską, dlatego organizacja silnie wspiera rozwiązania z zakresu transportu publicznego. Studium zawiera propozycje, które większość użytkowników przyjmuje z radością – zwiększenie liczby i częstotliwości kursowania autobusów, a także lepsze skomunikowanie stacji PKP Służewiec poprzez budowę przejścia podziemnego z peronu (do rozważenia budowa dwóch przejść podziemnych) - mówi Koziej.

Dodatkowo Stowarzyszenie #Lepszy Służewiec postuluje budowę parkingów typu „Parkuj i Jedź” na linii kolejowej do Piaseczna.  - W ramach kompleksowych inwestycji absolutnie niezbędna i pilna jest budowa linii tramwajowej z metra Wilanowska na Służewiec - dodaje.

 Piesi i rowerzyści – rozwiązania do poprawy

- Niestety Studium w niewielkim stopniu dostrzega potrzeby poprawienia warunków ruchu pieszego i rowerowego. Dokument zawiera jedynie propozycje budowy nowych chodników, wyznaczenie stref ruchu uspokojonego i ciągów pieszo-rowerowych. Tymczasem można pomyśleć o parkach linearnych, które mogłyby powstać po śladzie dawnych bocznic kolejowych. W zakresie ruchu rowerowego warto uwzględnić takie rozwiązania jak pasy ruchu na jezdni, kontrapasy rowerowe i kontraruch rowerowy - zauważa Koziej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.