REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 lut 2018 15:00
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Marek Kaszewski, dyrektor generalny hotelu Holiday Inn Warsaw City Centre, fot. mat. prasowe
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia
Storytelling w projekcie hotelowym nabiera znaczenia

Niesłychanie trudno się wyróżnić i trwale zaistnieć na rynku oraz w świadomości klientów. Konkurencja może przecież oferować bardzo podobny produkt w danej kategorii. Jednak jest coś, czego nie można skopiować. Jest to historia danego miejsca – mówi Marek Kaszewski, dyrektor generalny hotelu Holiday Inn Warsaw City Centre. Czterogwiazdkowy obiekt wybudowany przy Twardej w stolicy zdecydowanie posiada swoje storytelling. To w jego miejscu żegnano Fryderyka Chopina przed wielką podróżą po Europie, bryła hotelu inspirowana jest słynnym, nowojorskiego budynkiem „Flatiron”, a każdy z 256 pokoi obrazuje różnorodność kulturową Warszawy.

REKLAMA

Czy w branży hotelarskiej przeważa tradycja, czy nowoczesność?

Hotelarstwo nieustannie ewoluuje, wchłaniając nowe idee i technologie - jest źródłem wielu nowych rozwiązań i ciekawych pomysłów. Ta branża jest równocześnie jednym z najstarszych i najbardziej tradycyjnych dziedzin biznesu. Tradycja i nowoczesność, przeplatając się, stanowią o sile biznesu hotelarskiego. To dobra wróżba na przyszłość. Co kilka lat obserwujemy, że liczba hoteli podwaja się - nie tylko w Polsce. Powstają nowe marki, nowe sieci hotelowe, a istniejące miejsca przechodzą wielkie przemiany, w których trakcie zupełnie zmieniają swój styl i wizerunek.

Jak storytelling hotelu wpływa na kształtowanie jego charakterystyki w oczach klienta?

Storytelling istnieje w hotelarstwie od dawna, ale dopiero w ostatnich latach stał się elementem, na który zwraca się coraz większą uwagę. I ten element może stać się kluczowy w odniesieniu sukcesu, zwłaszcza, kiedy chcemy wprowadzić nowy produkt na istniejący już, bardzo konkurencyjny rynek. Natomiast w przypadku istniejących hoteli, które borykają się z coraz większą konkurencją, storytelling może być bardzo skutecznym elementem przyciągającym gości, którzy poszukują oryginalnych miejsc - „ich” miejsc.

 Czy to pojęcie odnosi się także do architektury?

Oczywiście. Architektura hotelu najczęściej mocno związana jest z miejscem i jego historią, które kształtują tożsamość marki. Tożsamość miejsca ma w tym przypadku kluczowe znaczenie. Doskonałym przykładem hotelu, gdzie poświęcono wiele uwagi tożsamości, jest Holiday Inn Warsaw City Centre.

Czy architektura Holiday Inn przy ul. Twardej koreluje ze storytellingiem hotelu?

Zdecydowanie tak. Warto zwrócić uwagę na kilka elementów storytellingu, które mocno podkreślamy, a które wyraźnie wpłynęły na architekturę budynku oraz architekturę wnętrz. Po pierwsze, bryła Holiday Inn Warsaw City Centre inspirowana jest słynnym, nowojorskiego budynkiem „Flatiron”. Po drugie, hotel znajduje się w samym sercu Warszawy u zbiegu czterech ulic - Twardej, Złotej, Żelaznej i Siennej. Ciekawostką jest, że wg relacji historycznych, w tym miejscu w dziewiętnastym wieku istniała Karczma Żelazna, w której prawdopodobnie żegnano Fryderyka Chopina przed jego wielką podróżą po Europie! Obecnie, hotel stal się częścią tkanki miejskiej. Będąc nowoczesnym budynkiem, doskonale wkomponował się w otaczająca go przestrzeń, stając się jednocześnie impulsem do kolejnych zmian w sąsiedztwie.

Chcąc zaakcentować unikalność położenia hotelu - sąsiedztwo ulic (Żelazna, Miedziana, Srebrna, Złota), gdzie dawniej handlowano metalami - dostosowaliśmy nazewnictwo sal konferencyjnych w Holiday Inn Warsaw City Centre do tego kontekstu. Sale: Copper (Miedz), Iron (Zelazo), Silver (Srebro) i Gold ( Złoto) są ważnym elementem tożsamości miejsca.



Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.