REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

  • Autor: PropertyDesign.pl / Anna Liszka
  • 14 gru 2018 12:57
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes i Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania fot. mat. prasowe
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

Są specjalistami od trudnych projektów i lubią wyzwania. Stoją za takimi projektami jak Manufaktura czy Hotel Europejski. - Obiekty tego typu kryją w sobie wiele architektonicznych niespodzianek - zaznacza Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania - dodaje Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes. Ostatnio architekci pracowali nad przebudową Atrium Promenada. To projekt szczególny, bo jedna z największych modernizacji istniejącego centrum handlowego w Polsce.

REKLAMA

Atrium Promenada w Warszawie to kolejny obiekt poddany rewitalizacji po łódzkiej Manufakturze, wydaje się, że pracownia lubi trudne wyzwania i się w nich specjalizuje?

Magdalena Plutyńska: Każdy projekt na swój sposób niesie ze sobą pewne wyzwanie. Oczywiście w przypadku rewitalizowanych budynków poziom skomplikowania inwestycji jest większy. Szczególnie kiedy mówimy o takich obiektach jak centra handlowe, czy obiekty „mixed use”. W przypadku każdego projektu napotykamy na różne trudności i wyzwania, które są dla nas jako architektów inspirujące i motywują nas do działania. Szczególnie projekty rewitalizacji są dość skomplikowane zarówno pod kątem projektowym, ponieważ często musimy zmierzyć się z historyczną tkanką, czy istniejącą konstrukcją i układem, jak i z trudnościami realizacyjnymi podczas samej budowy.

Jocelyn Fillard: Rewitalizacje obiektów zabytkowych jak Manufaktura, czy Hotel Europejski oraz przebudowy istniejących i funkcjonujących obiektów jak Atrium Promenada, stanowią bardzo ciekawe wyzwania. Obiekty tego typu kryją w sobie wiele architektonicznych niespodzianek, które często odkrywamy już podczas prac konstrukcyjnych. Naszym zadaniem jako architektów jest gotowość do dostosowania projektu, tak by odpowiadał na te nowe wyzwania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu przy realizacji tego typu inwestycji możemy dzisiaj powiedzieć, że lubimy pracę przy budynkach historycznych i niejako się w nich specjalizujemy. Projekty rewitalizacji realizujemy nie tylko w Polsce, ale również we Francji, Libanie, a nawet w Chinach.

Promenada ze względu na swoje usytuowanie, ograniczony obszar dookoła oraz kształt obiektu była kłopotliwa w modernizacji. Jak się to udało?

M.P.: Atrium Promenada jest dość skomplikowanym obiektem, ale lubimy takie wyzwania. Obecnie coraz mniej jest projektów powstających od podstaw, coraz częściej spotykamy się z przebudowami i rozbudowami istniejących już budynków. Jest to w dużej mierze spowodowane dojrzewaniem rynku nieruchomości w Polsce i ograniczoną dostępnością działek w atrakcyjnych lokalizacjach miast. W przypadku warszawskiego centrum ograniczony obszar oraz bliskie sąsiedztwo np. obiektów mieszkaniowych, wymusiło na nas bardzo uważne planowanie prac oraz ich fazowanie już na etapie projektowym. Promenada jest jednym z pierwszych centrów handlowych, jakie powstały w Warszawie i bazowała już w czasie powstawania budynku na istniejących obiektach historycznych - Przemysłowych Zakładach Optycznych.

Co stanowiło największe wyzwanie?

M.P: Dużym wyzwaniem było dostosowanie istniejącej, pierwotnej tkanki konstrukcyjnej do najnowszych standardów w projektowaniu tego typu obiektów oraz współczesnych potrzeb klientów centrów handlowych. Wyzwanie stanowiło dla nas również usunięcie jednej kondygnacji w wysublimowanej, istniejącej konstrukcji jaką może się poszczycić Promenada. Dzięki temu zabiegowi udało nam się wydobyć unikalną otwartą i wysoką przestrzeń głównego pasażu centrum.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.