REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

  • Autor: PropertyDesign.pl / Anna Liszka
  • 14 gru 2018 12:57
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes i Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania fot. mat. prasowe
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

Są specjalistami od trudnych projektów i lubią wyzwania. Stoją za takimi projektami jak Manufaktura czy Hotel Europejski. - Obiekty tego typu kryją w sobie wiele architektonicznych niespodzianek - zaznacza Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania - dodaje Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes. Ostatnio architekci pracowali nad przebudową Atrium Promenada. To projekt szczególny, bo jedna z największych modernizacji istniejącego centrum handlowego w Polsce.

REKLAMA

Zapewne trudno jest przebudowywać obiekt, który już funkcjonuje i jest otwarty na co dzień dla klientów. Jak to wpłynęło na plany oraz prace modernizacyjne?

M.P.: Konieczność funkcjonowania obiektu handlowego podczas przebudowy była dla nas oczywista już od wstępnych założeń koncepcyjnych. Wspólnie z inwestorem byliśmy zgodni co do tego, że prace muszą być zaplanowane w sposób jak najmniej uciążliwy dla odwiedzających oraz najemców istniejącego centrum. Już na etapie projektowym został stworzony szczegółowy plan etapowania prac w obiekcie, który obejmował również już zrealizowane części, gdzie dziś mieści się Go Sport i H&M. Najemcy byli relokowani z dawnej przestrzeni, gdzie dziś możemy znaleźć rozbudowaną część. Następnie plan został odpowiednio zweryfikowany i zrealizowany przez generalnego wykonawcę. Zależało nam, aby w jak największym stopniu ograniczyć liczbę nieużytkowanych w czasie przebudowy lokali. Dodatkowo, inwestor zdecydował się na użytkowanie niektórych przestrzeni tymczasowo i wdrożył bardzo ciekawy program „Pop-up store’ów”, który cały czas jest kontynuowany, również w nowo otwartych butikach. Poza szczegółowym planowaniem na etapie projektowym, również prowadzenie prac modernizacyjnych było ściśle ograniczone w związku z działaniem centrum. Prace w części istniejącej prowadzone były w godzinach nocnych, należało dbać o odpowiednie wygrodzenia i poprawną komunikację. Docelowo inwestor postanowił wykorzystać wygrodzenia i stworzono Alejkę Ciekawostek, interaktywną, autorską przestrzeń dla najmłodszych, która była chyba jak dotąd jednym z ciekawszych pomysłów na wygrodzenia budowlane jakie spotkałam.

Na ile trendy i podejście do przestrzeni food court jest wspólne dla centrów handlowych? Jak to wygląda w przypadku Atrium Promenada?

M.P.: Obecnie restauracje i bistra mają coraz większe znaczenie w życiu mieszkańców miast. Coraz częściej korzystamy z restauracji, stąd coraz silniejsze i ciekawsze trendy pojawiają się w projektowaniu gastronomii i ich wnętrz. Ten trend również przekłada się na podejście do części restauracyjnych w centrach handlowych. Coraz większy procent usług to usługi gastronomiczne. Szacuje się że w 2025 roku będzie to aż 20 proc. Również ich oferta znacznie poszerza się i zyskuje na jakości. Nie chcemy już jeść w wielkich kantynach jakimi niegdyś były strefy „food-court”.

Istniejąca część Atrium Promenada dotychczas w swojej ofercie miała dość niewielki procent gastronomii i była jednym z nielicznych obiektów, w których oferta ta była rozproszona w całym centrum

W Atrium Promenada nie było dotychczas typowej strefy gastronomicznej...

M.P.: Tak, dlatego w rozbudowie oferta restauracyjna została znacznie powiększona, a w nowej przestrzeni wydzielona została osobna strefa, „Republika Smaku”, czyli przestrzeń gastronomiczna szybkiej obsługi. W trakcie tworzenia koncepcji tej strefy, staraliśmy się odpowiedzieć na aktualne trendy i poszukiwania klientów.

Czym się wyróżnia design nowego foodcourtu?

M.P.: Zależało nam na tym, aby stworzyć przestrzeń bardziej intymną, mogącą poszczycić się unikalnym charakterem. Strefa siedząca została zaprojektowana z najwyższą starannością i dbałością o detal. Poprzez zastosowanie naturalnych materiałów jak drewniane sufity, czy mozaiki w stylu retro oraz oryginalne detale uzupełnione dekoracyjnym oświetleniem chcieliśmy zapewnić unikalny klimat małego bistro, a nie baru szybkiej obsługi.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.