REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

  • Autor: PropertyDesign.pl / Anna Liszka
  • 14 gru 2018 12:57
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes i Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania fot. mat. prasowe
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

Są specjalistami od trudnych projektów i lubią wyzwania. Stoją za takimi projektami jak Manufaktura czy Hotel Europejski. - Obiekty tego typu kryją w sobie wiele architektonicznych niespodzianek - zaznacza Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania - dodaje Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes. Ostatnio architekci pracowali nad przebudową Atrium Promenada. To projekt szczególny, bo jedna z największych modernizacji istniejącego centrum handlowego w Polsce.

REKLAMA

J.F.: Ciekawa oferta restauracyjna jest obecnie czymś koniecznym w przestrzeni handlowej. Jest to jedyna droga aby pozostać konkurencyjnym na zmieniającym się rynku i w obliczu rosnącej roli zakupów online. Przestrzeń handlowa staje się miejscem wielu doświadczeń, dlatego bogata usługa gastronomiczna oraz oferta rozrywkowa, pozwalająca na różnorodne spędzanie wolnego czasu są głównymi czynnikami sukcesu centrum handlowego. W modernizacji centrum nawiązaliśmy do kultowych domów towarowych, grand magasin, nadając strefie restauracyjnej klimat modnych bistro i klimatycznych, niezobowiązujących w stylu kafejek. Warto zaznaczyć, że otwarta nowa część Atrium Promenada to dopiero początek zmian. W następnych fazach modernizacji oferta restauracyjna zostanie jeszcze bardziej poszerzona i wzbogacona, między innymi o ciekawe koncepty restauracji oraz znajdzie się w strategicznych punktach ścieżki klienta, tzw. customers’ journey.

Element, który miał przykuć uwagę klienta, czy też wyróżnik centrum handlowego - jaka jest rola fontanny w Atrium Promenada? Skąd pomysł na taką instalację mając na uwadze inne centra handlowe z takimi elementami ozdobnymi

M.P.: Woda w formie rzeki była już przed modernizacją obecna w Atrium Promenada i uważaliśmy, że była elementem, który nadawał miejscu unikalny klimat oraz uznaliśmy, że powinna pozostać znakiem rozpoznawczym tego centrum. Jednak jej forma stanowiła barierę w komunikacji pasażu, uniemożliwiając swobodny przepływ klientów między sklepami oraz utrudniała aranżacje. Chęć utrzymania tego elementu jako symbolu rozpoznawczego było naszym motywem przewodnim, jednak w planowanej modernizacji chcieliśmy stworzyć coś wyjątkowego, co oczywiście zainteresuje klientów i będzie odpowiedzią na współczesne trendy. Zależało nam aby fontanna była wyróżnikiem centrum. Wykorzystaliśmy wysokość i przestrzeń, jaką dysponowaliśmy w Promenadzie. Tak narodził się pomysł, aby instalacja wodna działała nie tylko od dołu, ale przede wszystkim, aby woda spadała spod świetlika, tworząc unikalne wzory. Dodatkowe połączenie jej z instalacją światła i dźwięku daje możliwość stworzenia w centrum unikalnych wydarzeń z udziałem wody.

J.F.:  Tego typu rozwiązania z powodzeniem funkcjonują w wielu centrach handlowych na świecie, a obecność natury i wody w centrum stanowi ważną inspirację w architekturze. Niektóre z nich są bardzo monumentalne i widoczne głównie ze względu na ich wielkość, stanowiąc czasem wręcz uciążliwość dla osób odwiedzających centrum. W Promenadzie zależało nam na stworzeniu bardziej wysublimowanej i delikatnej formuły fontanny, na miarę XXI wieku. Stąd połączenie elementów dekoracyjnych i naturalnych z grą światła i dźwięku. Dodatkowo, wirtualna rzeka w posadzce centrum stanowi podkreślenie jej nowoczesnego charakteru.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.