REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

  • Autor: PropertyDesign.pl / Anna Liszka
  • 14 gru 2018 12:57
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes i Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania fot. mat. prasowe
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce
 SUD Architectes: Widzimy potrzebę modernizacji centrów handlowych w Polsce

Są specjalistami od trudnych projektów i lubią wyzwania. Stoją za takimi projektami jak Manufaktura czy Hotel Europejski. - Obiekty tego typu kryją w sobie wiele architektonicznych niespodzianek - zaznacza Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury SUD Architectes. - Motywują nas do działania - dodaje Magdalena Plutyńska, manager projektu SUD Architectes. Ostatnio architekci pracowali nad przebudową Atrium Promenada. To projekt szczególny, bo jedna z największych modernizacji istniejącego centrum handlowego w Polsce.

REKLAMA

Czy obecny trend multicentrum zostanie utrzymany? Jak wpływa na projektowanie obiektów handlowych w szczególności na projekt Atrium Promenada?

M.P. Trend multicentrów to wciąż dość silny trend, szczególnie w dużych miastach. Równolegle rozwijają się mniejsze, lokalne obiekty handlowe. Jednak szeroka oferta multicentrów wciąż przyciąga odwiedzających do centrów handlowych. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że aktualnie nieco zmienia się model centów handlowych, zdecydowanie poszerza się oferta gastronomiczna i usług typu leisure and entertainment. Centra handlowe to już nie tylko zakupy i kino, ale miejsca, w których w inspirującej przestrzeni warto spędzić czas, a przy okazji zrobić potrzebne zakupy i zjeść, czy skorzystać z poczty lub banku. To właśnie wysoka jakość przestrzeni i dbałość o komfort klienta były ważnym elementem w kreowaniu nowej Promenady.

Porozmawiajmy jeszcze o trendach. Interesujące jest to, jak zmiany w zwyczajach zakupowych ludzi będą wpływały na aranżację przestrzeni centrów? Jak państwa zdaniem będą one wyglądały za kilka lat?

M.P.: Zgodnie z prognozami rośnie w siłę rynek usług e-commerce i myślę, że ten trend będzie również coraz silniej widoczny w projektowaniu centrów handlowych. Już teraz wzrasta siła usług rozrywki i gastronomi. Moim zdaniem również w ciągu następnych lat zyska na znaczeniu i będzie coraz silniejszym elementem, wpływającym na design centrów handlowych. Ponadto, widzimy, że coraz częściej pojawiają się w projektowanych przez nas przestrzeniach handlowych takie punkty jak click and collect czy koncepty najemców łączące zakupy online z tradycyjnymi, jak e-obuwie w Atrium Promenada. Zatem już teraz widoczny jest w Polsce trend łączenia strefy zakupów online z tradycyjnymi i przewidujemy, że ten trend w najbliższym czasie będzie dynamicznie się rozwijał.

W USA centra handlowe przechodzą ostatnio dużą przemianę. Jak państwo prognozujecie na ile ta fala przedostanie się do Polski?

J.F.: Warto zaznaczyć, że rynek amerykański jest znacznie bardziej dojrzały niż polski, dlatego trend rozwoju e-commerce w Stanach Zjednoczonych ma znacznie dłuższą tradycję niż w Polsce. Częściowo Polska podąża za trendem rynku amerykańskiego i centra handlowe dokonują modernizacji swoich funkcji, jednak moim zdaniem negatywny efekt zamykania się centrów handlowych, z którym zmaga się rynek amerykański, Polsce nie grozi. Należy pamiętać, że w Stanach Zjednoczonych przestrzeni handlowej na jednego mieszkańca było sześć razy więcej niż w Europie, co miało znaczący wpływ na problemy tego rynku.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.