REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sukces rynkowy produktu zależy też od projektanta

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 16 wrz 2016 13:30
Sukces rynkowy produktu zależy też od projektanta

Osoba projektanta, jego doświadczenie, wiedza, znajomość rynku oraz umiejętność przekładania tego wszystkiego w gotowy projekt, sprawiają że produkt na tle konkurencji ma szanse się obronić i przekonać do siebie klienta - uważa Marcin Jędrzak.

REKLAMA

Marcin Jędrzak prowadzi studio Jędrzak Design. Ukończył Wydział Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego na ASP w Poznaniu. Od wielu lat jeden z najbardziej uznanych i najczęściej nagradzanych projektantów produktów wyposażenia łazienek. Współpracował m.in. z takimi markami jak Deante, Koło czy Marmorin. Wkrótce na rynku pojawi się kolekcja Assos, którą stworzył dla Besco. Właśnie o pracy nad tym projektem, ale też o swoim podejściu do projektowania produktów do wnętrz opowiada w wywiadzie dla portalu RynekLazienek.pl.

- Bardzo wiele się dzięki tej współpracy [z wieloma producentami - przyp. red.]  nauczyłem, bo każdy producent jest inny, ma inne możliwości. Na linii producent – projektant najważniejsze jest wzajemne zrozumienie i sprawna wymiana informacji. Bez wiedzy o tym czego producent oczekuje, jakie ma możliwości technologiczne czy zaplecze, projektant nie może skutecznie pracować. Skuteczna komunikacja pomiędzy projektantem a działem technologicznym, gwarantuje takie dopracowanie projektu, by produkt finalny łączył w sobie nie tylko ponadczasowy design, ale również optymalne parametry użytkowe. Taki produkt, odpowiednio wypromowany, broni się na rynku w zasadzie sam - opowiada projektant.

Projektant zdradza też, że marka Besco planuje jeszcze w tym roku wypuszczenie sygnowanej jego nazwiskiem serii produktów Assos, na którą składa się wanna wolnostojąca, umywalka wolnostojąca oraz brodzik prysznicowy. Wszystkie będą wykonane z odlewów mineralnych autorstwa producenta - będzie to Mineral DuraBe.

- Częścią mojej pracy jest obserwowanie i poznawanie wszystkich producentów w danej branży. Kojarzyłem pierwszą markę firmy – PMD Piramida wraz z jej ofertą wanien i brodzików akrylowych. Kiedy około 2 lata temu firma zmieniła nazwę na Besco i wprowadziła na rynek produkty sygnowane tą marką, w tym bardzo ciekawe modele wanien wolnostojących, zaczęliśmy się spotykać na wydarzeniach branżowych, jak np. Forum Branży Łazienkowej. Już od jakiegoś czasu planowaliśmy wspólnie jakiś projekt, a uruchomienie przez firmę Besco produkcji w technologii Mineral DuraBe, było odpowiednim momentem, żeby coś razem zrobić - wspomina.

Podkreśla też rolę projektanta w przyszłym sukcesie danego produktu. Jędrzak uważa, że to właśnie sama osoba projektanta, jego doświadczenie, wiedza, znajomość rynku oraz umiejętność przekładania tego wszystkiego w gotowy projekt, sprawiają że produkt ma szanse obronić się pośród tak dużej konkurencji i przekonać do siebie klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY