REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Światło, klimatyzacja, mobilność. Technologia liczy się w biurze

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 wrz 2016 16:07
Światło, klimatyzacja, mobilność. Technologia liczy się w biurze

Biuro to żywe środowisko pracy, które powinno skupiać się na ludziach, a nie na sprzętach - podkreśla Edyta Pietranis, Konsultant w Dziale Reprezentacji Najemcy firmy JLL. Ale współczesne biura i tak muszą efektywnie wykorzystywać technologię przy kontroli jakości światła, powietrza czy komunikacji. Ekspertka podpowiada, na co zwracać uwagę podczas projektowania wnętrz, tak by przyciągnąć przyszłych najemców.

REKLAMA

- Kiedyś mówiono, że najważniejsze w wyborze nowego biura są słynne „3L”, czyli lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Jest to oczywiście jedno z najważniejszych kryteriów wyboru, ale w dobie dużych możliwości (w Polsce mamy obecnie ponad 8,6 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni biurowych) liczy się dobry dojazd samochodem, dostęp do środków transportu publicznego, usługi w okolicy, otoczenie, oferta gastronomiczna i rozrywkowa czy odległość od uczelni - podkreśla Edyta Pietranis, konsultant w Dziale Reprezentacji Najemcy firmy JLL.

Ekspertka zwraca uwagę na to jak istotne są np. odpowiednio dobrane systemy oświetlenia w biurze. Praca w pomieszczeniach z dostępem do światła dziennego sprawia, że jesteśmy lepiej zmobilizowani i mamy więcej energii. Nowoczesne biurowce posiadają zazwyczaj okna od podłogi do sufitu, aby zapewnić dobry dostęp oświetlenia naturalnego.

- Coraz więcej najemców powierzchni biurowych zwraca także uwagę na piękny widok z okna. Dobre biuro oprócz dostępu światła naturalnego powinno także zapewniać nowoczesne systemy oświetlenia - coraz popularniejsze są systemy LED czy świetlówki ze statecznikami elektronicznymi wysokiej częstotliwości - podkreśla Pietranis.

Niezależnie od systemu klimatyzacji - czy jest to system klimakonwektorów (tzw. fan coili), czy tzw. belki chłodzące, czy też najnowsze rozwiązanie VRF – wszystkie powinny być nowoczesne, wydajne i ciche. Powinny się także charakteryzować dużą efektywnością oraz łatwością rearanżacji. Na przestrzeniach typu „open space” bardzo ważne jest zapewnienie dużej ilości powietrza nawiewanego, aby pracownicy mieli czym oddychać i po prostu czuli się lepiej.

Nowe technologie są niezbędne w mobilnym świecie. Wpływają na styl pracy i narzędzia wykorzystywane przez pracowników. Większa elastyczność pracy wpływa na wzrost wykorzystywania smartfonów do komunikacji i notebooków do prac biurowych. Nowoczesne biura wyposażone są w bezprzewodowe WI-FI, a rozwiązania technologiczne pozwalają na pracę z każdego miejsca.

Coraz częściej właściciele budynków biurowych myślą o wygodzie najemców tworząc specjalne aplikacje na smartfony. Dzięki takim aplikacjom najemcy mają możliwość sterowania różnymi elementami związanymi np. z dojazdem, identyfikacją i dzieleniem miejsc parkingowych czy organizacją pracy wewnątrz biura. Aplikacje mogą dostarczyć niezbędnych informacji o samym budynku, udogodnieniach i usługach w najbliższej okolicy, a także umożliwić zrobienie elektronicznych zakupów, które będą dostarczane do specjalnych pomieszczeń w biurowcu.

- Każda firma poszukująca biura powinna rozważyć, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla jej pracowników, dla organizacji. Biuro to żywe środowisko pracy, które powinno skupiać się na ludziach, a nie sprzętach. Przyjrzenie się czego potrzebują nasi pracownicy jest najważniejsze. Każdy z nas potrzebuje dobrego dojazdu do pracy, światła, powietrza, wygodnego stanowiska pracy. Niezależnie od branży, wieku, specyfiki pracy, w tym sensie mamy podobne pragnienia i oczekiwania - ocenia ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.