REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzymamy rękę na pulsie. Aby zrozumieć i wyprzedzić trendy kolorystyczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 paź 2017 09:01
Trzymamy rękę na pulsie. Aby zrozumieć i wyprzedzić trendy kolorystyczne
Heleen van Gent fot. mat. prasowe

Jak wygląda proces wyboru koloru roku? Czy są barwy, które zachęcą pracowników do przyjścia do biura lub odstraszą gości od hotelu? Jaka jest przyszłość farb, czy odejdą całkiem do lamusa? O tym rozmawiamy z ekspertką w dziedzinie kolorów - Heleen van Gent, dyrektor artystyczną Globalnego Centrum Estetycznego AkzoNobel.

REKLAMA

Zgodnie z tradycją, już piętnasty rok z rzędu, Globalne Centrum Estetyczne AkzoNobel wybrało kolor roku. Jak wygląda proces wyboru koloru?

Na co dzień robimy badania na temat trendów w naszym centrum, ale jest to praca przede wszystkim intuicyjna. Jednak raz do roku zapraszamy designerów i projektantów wywodzących się z różnych branż na trzydniowe warsztaty. Przyjeżdżają ludzie z całego świata, mający ciekawe spostrzeżenia i refleksje. Rozmawiamy o tym, co może wpłynąć na umysły i serca naszych klientów.

Każdy projektant ma własną perspektywę i doświadczenie, co jest dla nas wyjątkowo istotne. Chcemy się dowiedzieć, jak najwięcej o naszych klientach, jak mieszkają i pracują – niezależnie od tego, jaką mają narodowość i gdzie się aktualnie znajdują.

Nasze rozmowy o trendach przekładamy na paletę kolorów, z których wybieramy kolor roku – co robimy wspólnie. Dyskusje są przepełnione emocjami, aż w końcu dochodzimy do konsensusu.

Wiele o trendach mówią nam targi designu. Czy bierze Pani w nich udział?

Tak, w ciągu roku bierzemy udział w wielu targach designu na całym świecie. Śledzimy również prasę branżową. Trzymamy rękę na pulsie – tak, aby jak najpełniej zrozumieć i wyprzedzać trendy.

Fascynująca praca. Dlaczego zatem kolorem roku 2018 został według Was: „różowy a brąz”? Czy dyskusje były burzliwe?

Dużo rozmawialiśmy z projektantami i mieliśmy wszyscy wewnętrzne przekonanie, że to co się dzieje dziś na świecie, wpłynie ostatecznie na wybór koloru roku. Doszliśmy do wniosku, że w obecnych czasach nie mamy wpływu na to, co się dzieje: politycznie i technologicznie. Robotyka, nowe technologie, media społecznościowe - to wszystko przejmuje kontrolę nad naszym życiem. Jedyna rzecz, którą możemy zmieniać oraz kontrolować to jest nasze najbliższe otoczenie, nasz dom, który możemy sami kształtować. Chcemy w domu czuć się bezpiecznie. Ma być przyjazną przestrzenią do życia i naszą ostoją.

I tak połączyliśmy trendy obecne w designie i modzie, z tym, co się dzieje na świecie, ze zgiełkiem zewnętrznego świata. Dlatego też zaproponowaliśmy ciepły, przytulny i przyjazny kolor - dojrzały, nasycony róż.

W biurach spędzamy też dużo czasu i chcemy się w nich czuć dobrze. I tu kolor ma znaczenie. Jak się zmieniły nasze biura pod względem kolorystycznym przez ostatnią dekadę?

Zdecydowanie dużo się zmieniło przez ostatnie dziesięć lat. Zdajemy sobie sprawę, że biura powinny być nie tylko funkcjonalne, ale też atrakcyjne wizualnie. Istotne jest też to, że spędzamy w nich więcej czasu niż w domu, więc muszą być dla nas przyjazne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.