REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzymamy rękę na pulsie. Aby zrozumieć i wyprzedzić trendy kolorystyczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 paź 2017 09:01
Trzymamy rękę na pulsie. Aby zrozumieć i wyprzedzić trendy kolorystyczne
Heleen van Gent fot. mat. prasowe

Jak wygląda proces wyboru koloru roku? Czy są barwy, które zachęcą pracowników do przyjścia do biura lub odstraszą gości od hotelu? Jaka jest przyszłość farb, czy odejdą całkiem do lamusa? O tym rozmawiamy z ekspertką w dziedzinie kolorów - Heleen van Gent, dyrektor artystyczną Globalnego Centrum Estetycznego AkzoNobel.

REKLAMA

Zgodnie z tradycją, już piętnasty rok z rzędu, Globalne Centrum Estetyczne AkzoNobel wybrało kolor roku. Jak wygląda proces wyboru koloru?

Na co dzień robimy badania na temat trendów w naszym centrum, ale jest to praca przede wszystkim intuicyjna. Jednak raz do roku zapraszamy designerów i projektantów wywodzących się z różnych branż na trzydniowe warsztaty. Przyjeżdżają ludzie z całego świata, mający ciekawe spostrzeżenia i refleksje. Rozmawiamy o tym, co może wpłynąć na umysły i serca naszych klientów.

Każdy projektant ma własną perspektywę i doświadczenie, co jest dla nas wyjątkowo istotne. Chcemy się dowiedzieć, jak najwięcej o naszych klientach, jak mieszkają i pracują – niezależnie od tego, jaką mają narodowość i gdzie się aktualnie znajdują.

Nasze rozmowy o trendach przekładamy na paletę kolorów, z których wybieramy kolor roku – co robimy wspólnie. Dyskusje są przepełnione emocjami, aż w końcu dochodzimy do konsensusu.

Wiele o trendach mówią nam targi designu. Czy bierze Pani w nich udział?

Tak, w ciągu roku bierzemy udział w wielu targach designu na całym świecie. Śledzimy również prasę branżową. Trzymamy rękę na pulsie – tak, aby jak najpełniej zrozumieć i wyprzedzać trendy.

Fascynująca praca. Dlaczego zatem kolorem roku 2018 został według Was: „różowy a brąz”? Czy dyskusje były burzliwe?

Dużo rozmawialiśmy z projektantami i mieliśmy wszyscy wewnętrzne przekonanie, że to co się dzieje dziś na świecie, wpłynie ostatecznie na wybór koloru roku. Doszliśmy do wniosku, że w obecnych czasach nie mamy wpływu na to, co się dzieje: politycznie i technologicznie. Robotyka, nowe technologie, media społecznościowe - to wszystko przejmuje kontrolę nad naszym życiem. Jedyna rzecz, którą możemy zmieniać oraz kontrolować to jest nasze najbliższe otoczenie, nasz dom, który możemy sami kształtować. Chcemy w domu czuć się bezpiecznie. Ma być przyjazną przestrzenią do życia i naszą ostoją.

I tak połączyliśmy trendy obecne w designie i modzie, z tym, co się dzieje na świecie, ze zgiełkiem zewnętrznego świata. Dlatego też zaproponowaliśmy ciepły, przytulny i przyjazny kolor - dojrzały, nasycony róż.

W biurach spędzamy też dużo czasu i chcemy się w nich czuć dobrze. I tu kolor ma znaczenie. Jak się zmieniły nasze biura pod względem kolorystycznym przez ostatnią dekadę?

Zdecydowanie dużo się zmieniło przez ostatnie dziesięć lat. Zdajemy sobie sprawę, że biura powinny być nie tylko funkcjonalne, ale też atrakcyjne wizualnie. Istotne jest też to, że spędzamy w nich więcej czasu niż w domu, więc muszą być dla nas przyjazne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY