REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne odświeżają tkankę miejską

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sty 2017 14:30
Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne odświeżają tkankę miejską
Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne, takie jak m.in. Hala Koszyki, Soho Factory, Koneser odświeżają tkankę miejską i wnoszą nową jakość do przestrzeni publicznej - ocenia Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

REKLAMA

Sektor handlowy w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny - co pokazuje skala i jakość inwestycji w przestrzeń handlową w ostatnim roku. W 2016  roku na rynku handlowym przybyło 470 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej - podaje firma doradcza JLL. W wielu wypadkach są to wyjątkowe, dopracowane estetyczne realizacje, nad którymi pracują najlepsze pracownie projektowe.

- Wciąż jednak istnieje szereg możliwości inwestycyjnych, chociaż kluczowa jest tu znajomość rynku oraz potrzeb klienta, jak również umiejętność przewidywania przyszłych trendów, kreowania nowych opcji rozwoju. Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne, takie jak m.in. Hala Koszyki, Soho Factory, Koneser, powstają dziś głównie w stolicy, choć również inne miasta mają się czym pochwalić, czego najlepszym przykładem jest Łódź i koncept Off Piotrkowska - ocenia Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL. - Takie przedsięwzięcia odświeżają tkankę miejską i wnoszą nową jakość do przestrzeni publicznej. Obserwujemy również nasilający się trend poszerzania oferty gastronomicznej, rekreacyjnej i rozrywkowej, co jest oczywiście odzwierciedleniem rosnącego popytu na tego typu usługi. Dotyczy to zarówno nowo powstających, jak i istniejących obiektów handlowych, takich jak chociażby Posnania w Poznaniu, Galeria Mokotów czy Arkadia w Warszawie - mówi.

Kiedyś gastronomia i rozrywka zajmowały ok. 5-7 proc. powierzchni centrum, obecnie współczynnik ten w wiodących centrach w dużych miastach wzrósł do ok. 10-15 proc., a w pojedynczych przypadkach nawet do 20 proc. A powstające w galeriach handlowych obiekty gastronomiczne to już nie sieciówki uszyte na jedną miarę, ale też restauracje z prawdziwego zdarzenia, nad których koncepcją pracują najlepsi eksperci.

- Spodziewamy się dalszego rozwoju mniejszych formatów typu osiedlowe centra handlowe czy małe parki handlowe. Widać też spore zainteresowanie ze strony niektórych deweloperów formatem centrów wyprzedażowych, m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Krakowie, Rzeszowie czy Gliwicach - dodaje Edyta Potera.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY