REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne odświeżają tkankę miejską

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sty 2017 14:30
Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne odświeżają tkankę miejską
Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne, takie jak m.in. Hala Koszyki, Soho Factory, Koneser odświeżają tkankę miejską i wnoszą nową jakość do przestrzeni publicznej - ocenia Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

REKLAMA

Sektor handlowy w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny - co pokazuje skala i jakość inwestycji w przestrzeń handlową w ostatnim roku. W 2016  roku na rynku handlowym przybyło 470 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej - podaje firma doradcza JLL. W wielu wypadkach są to wyjątkowe, dopracowane estetyczne realizacje, nad którymi pracują najlepsze pracownie projektowe.

- Wciąż jednak istnieje szereg możliwości inwestycyjnych, chociaż kluczowa jest tu znajomość rynku oraz potrzeb klienta, jak również umiejętność przewidywania przyszłych trendów, kreowania nowych opcji rozwoju. Unikalne projekty handlowo-gastronomiczne, takie jak m.in. Hala Koszyki, Soho Factory, Koneser, powstają dziś głównie w stolicy, choć również inne miasta mają się czym pochwalić, czego najlepszym przykładem jest Łódź i koncept Off Piotrkowska - ocenia Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL. - Takie przedsięwzięcia odświeżają tkankę miejską i wnoszą nową jakość do przestrzeni publicznej. Obserwujemy również nasilający się trend poszerzania oferty gastronomicznej, rekreacyjnej i rozrywkowej, co jest oczywiście odzwierciedleniem rosnącego popytu na tego typu usługi. Dotyczy to zarówno nowo powstających, jak i istniejących obiektów handlowych, takich jak chociażby Posnania w Poznaniu, Galeria Mokotów czy Arkadia w Warszawie - mówi.

Kiedyś gastronomia i rozrywka zajmowały ok. 5-7 proc. powierzchni centrum, obecnie współczynnik ten w wiodących centrach w dużych miastach wzrósł do ok. 10-15 proc., a w pojedynczych przypadkach nawet do 20 proc. A powstające w galeriach handlowych obiekty gastronomiczne to już nie sieciówki uszyte na jedną miarę, ale też restauracje z prawdziwego zdarzenia, nad których koncepcją pracują najlepsi eksperci.

- Spodziewamy się dalszego rozwoju mniejszych formatów typu osiedlowe centra handlowe czy małe parki handlowe. Widać też spore zainteresowanie ze strony niektórych deweloperów formatem centrów wyprzedażowych, m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Krakowie, Rzeszowie czy Gliwicach - dodaje Edyta Potera.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.