REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W IKEA realizujemy misję tworzenia lepszych warunków życia dla ludzi

  • Autor: pulshr.pl
  • 04 kwi 2018 15:19
- Twoje Studio Pracy to nie tylko nowoczesne podejście do rekrutacji, ale także element budowania marki pracodawcy - mówi Michał Pióro, country HR manager, IKEA Retail w Polsce (Fot. mat. pras.)

IKEA stworzyła Twoje Studio Pracy, przeznaczone dla osób, które chcą poznać firmę jako markę pracodawcy. To pierwsze takie miejsce na świecie. - W IKEA na całym świecie realizujemy misję tworzenia lepszych warunków życia dla wielu ludzi. Tę zasadę stosujemy również wobec pracowników oraz kandydatów - mówi Michał Pióro, country HR manager, IKEA Retail w Polsce.

REKLAMA

IKEA stworzyła Twoje Studio Pracy, przeznaczone dla osób, które chcą poznać firmę jako markę pracodawcy. To pierwsze takie miejsce na świecie. Co spowodowało, że zdecydowali się państwo na utworzenie biura w Polsce?

Michał Pióro, country HR manager, IKEA Retail w Polsce: – Na decyzję o utworzeniu Twojego Studia Pracy miało wpływ kilka czynników. W IKEA na całym świecie realizujemy misję tworzenia lepszych warunków życia dla wielu ludzi. Tę zasadę stosujemy również wobec pracowników oraz kandydatów. Z naszych obserwacji wynika, że kandydaci szukają transparentności i autentyczności. Dobre relacje są ważne już na wczesnym etapie współpracy. To przyszłe trendy na rynku pracy. Potwierdzają to wyniki badania „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby”, przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie IKEA. Dla respondentów bardzo istotna była atmosfera, otwartość ze strony pracodawcy oraz elastyczność. Na tym chcemy się skupić.

W tej chwili Twoje Studio Pracy działa na warszawskim rynku. Niedawno dołączył do projektu Lublin. Wkrótce włączymy inne sklepy z terenu całej Polski.

Warto dodać, że Twoje Studio Pracy to nie tylko nowoczesne podejście do rekrutacji, ale także element budowania marki pracodawcy. Niedawno wystartowała nasza kampania „Ty jesteś zmianą”, pokazująca wartości i wyjątkową kulturę firmy oraz sposób, w jaki buduje ona relacje z obecnymi i przyszłymi pracownikami. Mamy również platformę rekrutacyjną Twoja Strona Pracy z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Przykładowo można aplikować na dane stanowisko #poTwojemu. Można wysłać tradycyjne CV, ale jest też wiele innych opcji. Ważne, by kandydat w jak najlepszy sposób przedstawił siebie – czy to za pomocą prezentacji, czy np. filmu.

Czyli mamy do czynienia ze zmierzchem CV w tradycyjnej formie? Firmy będą stawiać na nowoczesne formy?

– Nie do końca. Dajemy możliwość zaprezentowania się w dowolnej formule – jesteśmy w tej kwestii otwarci. Jak już wspomniałem, można złożyć CV w tradycyjnej formie. Każdy może aplikować w najwygodniejszy dla siebie sposób.

Twoje Studio Pracy już działa. Jak wygląda to w praktyce? Wysyłam swoją prezentację, państwo zapraszają mnie na rozmowę kwalifikacyjną. I co dalej?

– Jeśli chodzi o proces rekrutacyjny, to jest on czteroetapowy.

Pierwszy krok to zapoznanie się z naszą firmą. Zainteresowane osoby mogą przyjść do Twojego Studia Pracy lub wejść na platformę rekrutacyjną, gdzie poznają wartości naszej firmy, mogą zobaczyć, jak wyglądają praca i kultura organizacyjna. Kolejnym krokiem jest zgłoszenie swojej kandydatury na konkretne stanowisko. Trzeci etap to spotkanie z rekruterem w Twoim Studiu Pracy bądź w sklepie. Staramy się, by było spotkanie to było przyjazne i nieformalne. Jego celem jest obopólne poznanie się. Ostatni krok to rozmowa z menedżerem działu, który przedstawia ostateczną ofertę pracy, obowiązki i zakres odpowiedzialności pracownika.

Przeczytaj więcej: Michał Pióro, IKEA: Twoje Studio Pracy to odpowiedź na przyszłe potrzeby kandydatów

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.