REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 paź 2018 09:00
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii
W projekcie salonu sprzedaży liczy się suma wrażeń przestrzeni, designu i ergonomii

- Mogłoby się wydawać, że wnętrze sklepu sieciowego to dosyć powtarzalne projektowanie, jednak w praktyce to nie tylko wyczucie przestrzeni, designu, ale też konieczność pogodzenia wszystkich funkcji handlowych, odpowiedniej ekspozycji towaru, prawidłowego prowadzenia klienta oraz ergonomii, a tym samym jakości obsługi - tak o projektowaniu wnętrz salonów sprzedaży mówi nam Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP.

REKLAMA

Jak przyciągnąć klientów w dobie e-commerce? Czym sklepy muszą zaskoczyć? 

Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP: Projektowanie salonów to tak naprawdę projektowanie pewnego rodzaju sumy wrażeń, by zachęcić klienta do zakupów. W sklepach stacjonarnych można wymienić kilka płaszczyzn.

Jedna to koncepcja architektoniczna wnętrza. W LPP pracujemy nad ciągłym ulepszaniem naszych konceptów oraz cyklicznie zmieniamy je po to, by zaciekawić klienta oraz pokazywać się w coraz świeższym wydaniu z interesującymi modyfikacjami - zarówno technologicznymi jaki i architektonicznymi.

W innej płaszczyźnie ważny jest kontakt „face to face”. Przekładając to na obszar projektowy - ergonomia i technologia salonów musi być coraz lepsza. To pozwala zaoszczędzić czas pracownikom obsługi salonów tak, by mogli go wykorzystać w największym stopniu na koncentrację na kliencie, bo to on jest najważniejszy.

Kolejnym ważnym zagadnieniem w temacie jest sklep - musi być czymś więcej niż tylko przestrzenią do realizacji transakcji zakupowych – czyli dostarczać odpowiednich bodźców i pozytywnych wrażeń. Budowanie dla naszych klientów tzw. shopping experience to najlepsza droga do motywowania ich do odwiedzania sklepów stacjonarnych.

Jakie można zaobserwować trendy w aranżacji i wyposażeniu sklepów?

Trendem, jaki możemy zaobserwować jest szerokie korzystanie z technologii, pełne przenikanie się światów online i offline, które zaczyna wpływać na sposób budowania wnętrz sklepowych. Powoli pojawiają się strefy dedykowane obsłudze serwisów online. W LPP dostosowujemy ergonomię pod te zmiany oraz wprowadzamy technologię RFID, która pozwoli na zmianę pracy z towarem i wpłynie na jakość zarządzania asortymentem. Może wydawać się to stricte technicznym rozwiązaniem, ale ma to bardzo duży wpływ na sposób postrzegania przez klienta obsługi w sklepach stacjonarnych.

Coraz więcej firm decyduje się na używanie rozwiązań ekologicznych – wprowadzanie materiałów naturalnych czy systemów energooszczędnych np. oświetlenia led.

Dodatkowo można zaobserwować, że część marek stawia na wciąż jeszcze rzadko spotykane rozwiązania, czyli wprowadzanie multifunkcjonalności sklepów czy to przez dodanie strefy kawiarni lub barber shopu, czy też innych. My jako LPP zdecydowaliśmy się na dostosowane do naszej skali rozwiązania np. strefy do siedzenia z ładowarkami, konsole do gier czy automaty z napojami.

Co do samych środków wyrazu architektonicznego, tu sprawa jest bardzo zindywidualizowana, zależna od charakteru marki, grupy docelowej, jak i trendów designerskich w danym czasie. Sięga się po przeróżne rozwiązania. Nie wszystko jednak co jest w trendzie będzie odpowiednie. Sztuką jest więc by być jednocześnie na czasie pozostając w zgodzie z DNA brand’u i potrzebami klienta.  



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.