REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W przestrzeni komercyjnej każdy metr musi zarabiać

  • Autor: PropertyDesign.pl / Archiconnect.pl
  • 06 wrz 2016 13:30
W przestrzeni komercyjnej każdy metr musi zarabiać
Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN. Fot. Archiwum Archiconnect.pl

Design przestrzeni komercyjnych to zamknięty zbiór składający się z setek różnych elementów, które muszą stanowić spójną całość tak by ich wpływ na samopoczucie klienta przekładał się na realizację ekonomicznych i wizerunkowych celów - podkreślają Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN

REKLAMA

O istocie projektowania wnętrz komercyjnych Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN opowiadali portalowi Archiconnect przy okazji dyskusji o zasadach projektowania klubów fitness

- Jak każde wnętrze tak i wnętrze klubu fitness ma znaczący wpływ  na samopoczucie klientów. Ten bezpośredni wpływ ma przełożenie na wyniki finansowe jakie będzie dany klub generował. Jeśli bowiem funkcjonalność i estetyka będą nieodpowiednio dobrane do potrzeb i oczekiwań docelowej grupy konsumenckiej to zainteresowane tych osób korzystaniem z usług danego klubu może być znacząco zmniejszone. Musimy pamiętać, że design to nie tylko estetyka. To przede wszystkim funkcjonalność. A ta jest podstawą rozplanowania każdej przestrzeni publicznej, każdego klubu fitness - podkreślają Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN.

Projektanci na pytanie o to, co decyduje (ze strony projektu) o sukcesie danego wnętrza podkreślają, że jest to układ dziesiątków elementów - od wzajemnego rozlokowania stref funkcjonalnych, poprzez odpowiednie zbilansowanie powierzchni przeznaczonych pod konkretne cele przy spełnieniu wyjściowych założeń co do ilości osób jednocześnie korzystających, po mniejsze lub większe detale związane z ciągami komunikacyjnymi, rozplanowaniem - w przypadku klubu fitness - strefy recepcji, szatni czy stref ćwiczeń.

Design, czyli projekt, obejmuje również kwestie związane z instalacjami zapewniającymi komfort użytkowania, takimi jak instalacja klimatyzacyjna, wentylacyjna, nagłośnieniową, oświetleniowa. To razem z estetyką, doborem kolorów, materiałów, elementów wyposażenia składa się na finalny efekt wielopłaszczyznowo oddziałujący na użytkowników/klientów.

- Ten zamknięty zbiór, składający się z setek różnych elementów, musi stanowić spójną całość, której oddziaływanie ma mieć jak najlepszy wpływ na samopoczucie klienta a jednocześnie ma służyć ekonomicznym i wizerunkowym celom danej działalności gospodarczej. Ma budować dobre relacje z klientem, wpływać na wzrost jego lojalności i świadomości marki klubu do którego uczęszcza - podkreślają projektanci.

A z jakimi problemami zmagali się przy projektowaniu fitness klubów, których HOLA DESIGN ma kilka na koncie? Monika i Adam Bronikowscy wskazują, że przy lokalach użytkowych, w tym przy lokalach fitness, jednym z powtarzających się problemów jest kwestia odpowiedniego rozplanowania przestrzeni, której często brakuje. Jest to o tyle istotne, że we wnętrzach komercyjnych zachodzi korelacja pomiędzy wynikiem finansowym a wykorzystaniem przestrzeni.

- Każdy metr musi zarabiać - podkreślają.  I nie ważne czy tych metrów jest kilkaset czy parę tysięcy. Tutaj funkcjonalnością rządzą prawa ekonomii, plany sprzedażowe i pomysły biznesowe. I czasami nie chodzi o zbyt mały metraż. Przy potrzebnych np. na zajęcia grupowe dużych otwartych przestrzeniach sal ćwiczeń często okazuje się, że rozpiętości elementów konstrukcyjnych budynków jest niewystarczająca i rozplanowanie pomieszczeń z zachowaniem ich optymalnych parametrów pozwalających na optymalizację rachunku ekonomicznego późniejszej działalności wcale nie jest proste - dodają projektanci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY