REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W przestrzeni komercyjnej każdy metr musi zarabiać

  • Autor: PropertyDesign.pl / Archiconnect.pl
  • 06 wrz 2016 13:30
W przestrzeni komercyjnej każdy metr musi zarabiać
Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN. Fot. Archiwum Archiconnect.pl

Design przestrzeni komercyjnych to zamknięty zbiór składający się z setek różnych elementów, które muszą stanowić spójną całość tak by ich wpływ na samopoczucie klienta przekładał się na realizację ekonomicznych i wizerunkowych celów - podkreślają Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN

REKLAMA

O istocie projektowania wnętrz komercyjnych Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN opowiadali portalowi Archiconnect przy okazji dyskusji o zasadach projektowania klubów fitness

- Jak każde wnętrze tak i wnętrze klubu fitness ma znaczący wpływ  na samopoczucie klientów. Ten bezpośredni wpływ ma przełożenie na wyniki finansowe jakie będzie dany klub generował. Jeśli bowiem funkcjonalność i estetyka będą nieodpowiednio dobrane do potrzeb i oczekiwań docelowej grupy konsumenckiej to zainteresowane tych osób korzystaniem z usług danego klubu może być znacząco zmniejszone. Musimy pamiętać, że design to nie tylko estetyka. To przede wszystkim funkcjonalność. A ta jest podstawą rozplanowania każdej przestrzeni publicznej, każdego klubu fitness - podkreślają Monika i Adam Bronikowscy z HOLA DESIGN.

Projektanci na pytanie o to, co decyduje (ze strony projektu) o sukcesie danego wnętrza podkreślają, że jest to układ dziesiątków elementów - od wzajemnego rozlokowania stref funkcjonalnych, poprzez odpowiednie zbilansowanie powierzchni przeznaczonych pod konkretne cele przy spełnieniu wyjściowych założeń co do ilości osób jednocześnie korzystających, po mniejsze lub większe detale związane z ciągami komunikacyjnymi, rozplanowaniem - w przypadku klubu fitness - strefy recepcji, szatni czy stref ćwiczeń.

Design, czyli projekt, obejmuje również kwestie związane z instalacjami zapewniającymi komfort użytkowania, takimi jak instalacja klimatyzacyjna, wentylacyjna, nagłośnieniową, oświetleniowa. To razem z estetyką, doborem kolorów, materiałów, elementów wyposażenia składa się na finalny efekt wielopłaszczyznowo oddziałujący na użytkowników/klientów.

- Ten zamknięty zbiór, składający się z setek różnych elementów, musi stanowić spójną całość, której oddziaływanie ma mieć jak najlepszy wpływ na samopoczucie klienta a jednocześnie ma służyć ekonomicznym i wizerunkowym celom danej działalności gospodarczej. Ma budować dobre relacje z klientem, wpływać na wzrost jego lojalności i świadomości marki klubu do którego uczęszcza - podkreślają projektanci.

A z jakimi problemami zmagali się przy projektowaniu fitness klubów, których HOLA DESIGN ma kilka na koncie? Monika i Adam Bronikowscy wskazują, że przy lokalach użytkowych, w tym przy lokalach fitness, jednym z powtarzających się problemów jest kwestia odpowiedniego rozplanowania przestrzeni, której często brakuje. Jest to o tyle istotne, że we wnętrzach komercyjnych zachodzi korelacja pomiędzy wynikiem finansowym a wykorzystaniem przestrzeni.

- Każdy metr musi zarabiać - podkreślają.  I nie ważne czy tych metrów jest kilkaset czy parę tysięcy. Tutaj funkcjonalnością rządzą prawa ekonomii, plany sprzedażowe i pomysły biznesowe. I czasami nie chodzi o zbyt mały metraż. Przy potrzebnych np. na zajęcia grupowe dużych otwartych przestrzeniach sal ćwiczeń często okazuje się, że rozpiętości elementów konstrukcyjnych budynków jest niewystarczająca i rozplanowanie pomieszczeń z zachowaniem ich optymalnych parametrów pozwalających na optymalizację rachunku ekonomicznego późniejszej działalności wcale nie jest proste - dodają projektanci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.