REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

Forbo
×

Szukaj w serwisie

W świecie designu dochodzi do unifikacji i przenikania kultur

  • Autor: PropertyDesign.pl / Ryneklazienek.pl
  • 20 sty 2017 13:00

Co może być źródłem inspiracji przy projektowaniu produktów do łazienki i w jakim stopniu na ten proces wpływają aktualne trendy - o tym Piotr Wełniak, projektant z grupy projektowej Ette.

REKLAMA

- Trendy wyznaczają potrzeby klientów, a na potrzeby klientów ma odpowiedzieć design. Potrzeby często są kreowane poprzez wzornictwo. Natomiast obserwując to, co dzieje się na świecie i odwiedzając wystawy designu oraz targi, dostrzegam unifikację i przenikanie się kultur - uważa Piotr Wełniak, projektant z grupy projektowej Ette.

Projektant zauważa, że targi w Sztokholmie różnią się od targów w Mediolanie, natomiast Dubaj kreuje zupełnie inne potrzeby, ale jednak wiele aspektów jest wspólnych.

- Wracając jednak do inspiracji narodowym designem… jeździmy po świecie, świat przylatuje do nas i powstaje wspaniały tygiel trendów wynikających z kultury regionów jak i oczywiście osobistych doświadczeń projektantów - ocenia projektant w rozmowie z portalem RynekLazienek.pl.

Piotr Wełniak wielokrotnie pracował też przy realizacji np. na potrzeby wnętrz łazienkowych. Jak zauważa, że przypadku takich przestrzeni (zarówno domowych jak i hotelowych) głównym źródłem wiedzy o łazienkowych tendencjach jest obserwowanie potrzeb własnych w łazience.

- Przyjście syna na świat dołożyło mnóstwo aspektów związanych z funkcjonalnością łazienki. Co do materiałów to z jednej strony obserwowanie nowych technologii i zaprzęganie owych nowych możliwości do własnego kręgu projektowego. Z drugiej duży szacunek do klasycznego rzemiosła z pieczołowitością detalu i dopracowania. Co do trendów w designie to projektant powinien mieć to własne okno na świat przyszłości. Tej bliższej i tej dalszej - mówi.

Jego zdaniem kluczowa jest analiza funkcji i potrzeb, a co za tym idzie lista pytań do inwestora/użytkownika.

Przy projektowaniu produktów do łazienek trzeba się skupić przede wszystkim na tym co funkcjonalne.

- Owszem, mamy jako projektanci na koncie parę „fajerwerków” designerskich. Jednak użytkownik był na pierwszym miejscu. Odważne to zapamiętywalne. Częściej odwaga to projektowanie bez zadęcia i efektu "wow". Produkt do łazienki jest jednym z wielu występujących w niedużej przestrzeni. Niekoniecznie musi przytłaczać inne swym wyglądem. Harmonijny i wspólny - mówi.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY