REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 02 sie 2016 13:33
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Jan Sikora, fot. materiały prasowe
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory
Wnętrza publiczne – trzy impresje na temat branży według dr Jana Sikory

Projektowanie współczesnych przestrzeni publicznych to niezwykła przygoda. Składa się na to kilka czynników, wobec których architekt wnętrz nie może pozostać obojętny. Czasy zmieniają się dynamicznie i Polska weszła w okres świadomego konsumowania piękna. Na co dzień, gdy tworzę miejsca prestiżowe i takie, w których mamy czuć się komfortowo, nie mogę oprzeć się kilku ważnym spostrzeżeniom - mówi dr Jan Sikora, architekt i właściciel Sikora Wnętrza.

REKLAMA

Po pierwsze: Polska jest częścią Świata designu

Dla Jana Sikory to bardzo inspirujące móc tworzyć w obecnych czasach. - Gdy pracuję m.in. nad wnętrzami takich prestiżowych obiektów, jak Aparthotel no1 na Wyspie Spichrzów w Gdańsku czy Hotel Molo na Monte Cassino w Sopocie, to widzę jak ważne jest, aby znać i czuć dobry światowy design. Przestrzeń publiczna nie toleruje przeciętności - zauważa architekt.

Najnowsze kolekcje takich marek, jak Bonaldo czy Vondom, które  architekt obserwuje m.in. na targach iSaloni w Mediolanie są dla niego odkryciem i dobrym uzupełnieniem poszukiwań stylistycznych. - Wydaje się nieprawdopodobne, że jeszcze 25 lat temu projektant i inwestor mieli w Polsce do wyboru zwykle tylko dwa rodzaje meblościanek i meble typu kultowy „półko-tapczan” - nadmienia.

Po drugie: Zaczęliśmy cenić jakość

Architekt zauważa, że  podczas rozmów z inwestorami nie słyszy już tak często pytań: „A czemu tak drogo? Po co mi tak dobra tapicerka?”.

- Dziś projektowanie to przede wszystkim sztuka wyboru i moim zdaniem lepiej nie kupić nic, niż decydować się na nietrwały i niskiej klasy mebel. Przykładem może być lampka Birdy marki Northern Lightning – jeden z moich ulubionych akcentów, którymi lubię posługiwać się we wnętrzach. Stoi też w moim gabinecie i przypomina mi, że jakość jest ponadczasowa, a tandeta wywołuje smutek już po kilku miesiącach - podkreśla.

Po trzecie: Czas zapomnieć o swoich kompleksach!

- Polskie uczelnie artystyczne zaczęły zbierać żniwa: projektanci wnętrz coraz częściej sięgają po międzynarodowe nagrody, a polscy designerzy tworzą na światowym poziomie. Przykładem mogą być takie marki jak Malafor, Vank, które mają na swoim koncie między innymi takie nagrody, jak If Design Award czy Red Dot Design Award. Bardzo dobrze, że tak się dzieje, bo widząc innych wymagamy więcej od siebie, a wymagając od siebie oczekujemy więcej od innych. Ta otwartość i odwaga pozy - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.