REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki

  • Autor: PropertyDesign.pl / AL
  • 22 maj 2019 09:00
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Katarzyna Kraszewska fot. mat. arch.
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki
Wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu otwiera nowe ścieżki

Projektuje wyłącznie wnętrza w kategorii premium. Sprawdza, czy marki, z którymi współpracuje dbają o certyfikowane surowce, atesty, ograniczają emisję CO2 i stawiają na recykling. Ważne jest dla niej wyjście poza strefę komfortu w życiu i w projektowaniu, bo to otwiera nowe ścieżki. Bardzo cieszy się z tego, że design i – szerzej - projektowanie stały się przestrzenią namysłu. Rozmawiamy z architekt wnętrz Katarzyną Kraszewską.

REKLAMA

Czym różni się projektowanie dla klienta indywidualnego od projektowania przestrzeni komercyjnej?

Przede wszystkim tym, że klient indywidualny jest konkretną osobą. Mam szansę poznać jego potrzeby i upodobania w trakcie bezpośrednich rozmów, a na koniec zobaczyć uśmiech, a nawet łezkę szczęścia w oku, kiedy realizacja rzeczywiście okazuje się spełnieniem marzeń. Klient komercyjny reprezentuje jednocześnie pewną wizję biznesową (w przypadku sieciowych brandów: pewne odgórne wytyczne), ale pośrednio również grupę docelową, dla której kreuje dane miejsce - czy to pracowników biura, użytkowników hotelu czy gości restauracji. W tym drugim modelu tworzę wnętrza dla pewnej modelowej persony. Zwykle nie mam możliwości skonfrontowania z nią swoich pomysłów.

Ma pani spore doświadczenie w obu dziedzinach projektów. Jak pani ocenia zmiany, które dokonały się na przestrzeni ostatnich lat? Czy inwestorzy doceniają dziś bardziej design, i tym samym są w stanie za niego więcej zapłacić?

Och, zmiana jest ogromna! Wystarczy pojechać na jedne z targów poświęconych designowi, na przykład mediolańskie iSaloni, aby przekonać się, że nie jest to jakaś fanaberia grupki entuzjastów, ale potężna gałąź przemysłu, która oddziałuje na świadomość i wyobraźnię tysięcy osób. Jeszcze parę lat temu z usług architektów wnętrz korzystało wąskie grono najbardziej zamożnych osób, dzisiaj na takie wsparcie decyduje się dużo więcej inwestorów, zdając sobie sprawę, że remont czy budowa wymagają specjalistycznych kompetencji. Design i – szerzej – projektowanie stały się przestrzenią namysłu. Ogromnie się z tego cieszę.

Co więcej, wzornictwo osiągnęło status podobny do tego, który ma wysoka moda czy sztuka i tak, jego wysokie ceny, szczególnie gdy mówimy o najwyższej klasy produktach, są bardziej zrozumiałe dla klientów. Niektórzy z nich traktują go wręcz jako sposób autoekspresji, więc ubierają dom tak samo jak siebie i niespecjalnie protestują, gdy na porządną sofę mają wydać tyle, co na dobrze skrojony płaszcz od Prady.

Wydaje się, że jedną z ważniejszych i już szeroko komentowanych tendencji jest zmieniające się pojęcie luksusu. W którą stronę zmierza dziś luksus?

Tak, i luksus coraz bardziej przesuwa się w kierunku kolekcjonowania nie tyle przedmiotów, co kolekcjonowania doznań. Projektowanie wnętrz, szczególnie w przypadku bardzo luksusowych marek, jest niezwykle ważnym elementem większej całości, która składa się na projektowanie uniwersum marki, bo to o doznania, które towarzyszą klientom w kontakcie z nią rozgrywa się dzisiaj największa bitwa. To one stają się magnesem i sprzedają produkt czy usługę.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.