REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaczęło się prawie 40 lat temu, w małej wiosce na południu Hiszpanii

  • Autor: propertydesign.pl
  • 25 paź 2018 10:23
Zaczęło się prawie 40 lat temu, w małej wiosce na południu Hiszpanii
Miguel Sierra, dyrektor generalny Cosentino Poland fot. mat. prasowe

O tym, jak z 20-osobowej firmy rozwinęła się marka o globalnym zasięgu, o planach na przyszłość, filozofii i wartościach Cosentino, opowiedział Miguel Sierra, dyrektor generalny Cosentino Poland.

REKLAMA

Z każdą firmą związana jest jakaś historia, opowieść. Jaka jest historia Cosentino?

Zaczęło się prawie 40 lat temu, w małej wiosce na południu Hiszpanii. Mieściły się tam kopalnie Cosentino oraz mały zakład kamieniarski, który zajmował się głównie obróbką marmuru. Z małej firmy, zatrudniającej około 20 osób, Cosentino rozrosło się do międzynarodowego koncernu, który na dzień dzisiejszy zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników w 40 państwach świata.

Na przestrzeni lat marka dynamicznie się rozwinęła. Jaki jest przepis na sukces według was?

Sukces osiągnęliśmy dzięki ciężkiej pracy. Testowaliśmy różne technologie, metodą prób i błędów. Początków historii Silestone można doszukiwać się w produkcji konglomeratów marmurowych, od których zaczęliśmy. Jednak wytrzymałość takich materiałów nas nie satysfakcjonowała, więc postanowiliśmy poszukać innych rozwiązań. To doprowadziło firmę do produkcji Silestone na bazie kwarcu. Ten materiał dał nam możliwości rozwoju, które dobrze wykorzystaliśmy. Powstały kolejne marki – najpierw kolekcja specjalnie impregnowanych kamieni naturalnych Sensa by Cosentino, a 5 lat temu – Dekton, czyli niezwykle wytrzymałe powierzchnie ultrakompaktowe.

Zamiłowanie do innowacji, praca, nieustanne poszukiwanie odpowiednich materiałów i dążenie do perfekcji sprawiły, że przez te wszystkie lata Cosentino dynamicznie się rozwijało i dziś może się pochwalić silną pozycją na globalnym rynku. Nie boimy się inwestycji, udoskonalamy swoje metody wraz z rozwojem technologii, stawiamy na digitalizację. Niezwykle istotna w naszej pracy jest także otwartość na potrzeby klientów - zawsze staramy się być blisko nich i działać jak najszybciej. Jednak to wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie ludzie - Cosentino tworzy zespół specjalistów, którzy kochają to, co robią. Wszyscy należymy do rodziny Cosentino.

Inwestycja na polskim rynku wyniosła ponad milion euro. Jak to wygląda w porównaniu z wydatkami, które Cosentino ponosi otwierając Centra w innych częściach świata?

Model biznesowy jest taki sam, niezależnie od państwa, w którym rozpoczynamy działalność. Koszty zawsze uzależnione są tych samych czynników - najistotniejsze jest zgromadzenie odpowiedniej ilości materiałów i stworzenie zespołu, który zapewni obsługę klientów na

odpowiednim poziomie, a także będzie utożsamiał się z filozofią marki i działał zgodnie z naszymi założeniami. Gdy powstają kolejne filie, skupiamy się na zapewnieniu odpowiednich standardów obsługi - jeśli widzimy potencjał na danym rynku - jesteśmy zdeterminowani i otwarci na inwestycje.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.