REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 lip 2018 13:00
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Edgar Kaszubski z sopockiego Studia Projektowego Virgo, fot. mat. pras.
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison
Zasada jest prosta – budujemy dla ludzi. Rozmowa z autorem remodelingu Galerii Madison

Galeria Madison w Gdańsku zakończyła właśnie remodeling wnętrz. Osoba odpowiedzialna za projektowanie nowej odsłony Galerii - architekt Edgar Kaszubski, opowiada nam o tym, jaki jest współczesny klient i jaką funkcję tak naprawdę pełni budynek komercyjny w przestrzeni publicznej. Okazuje się, że kupujemy wolniej, jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i wymagamy więcej. Jak nasze zmiany nawyków przekładają się na architekturę? Odpowiedzi na pytanie znajdziemy w przykładzie Galerii Madison.

REKLAMA

Madison jest jedną z najstarszych galerii handlowych w Trójmieście. Jak się pracuje na takim „staruszku”? Jakim wyzwaniem była adaptacja obiektu do potrzeb współczesnego klienta centrum?

Edgar Kaszubski, pracownia Virgo: Nie będzie niczym odkrywczym, kiedy powiem, że modernizacja starych budynków jest wyzwaniem. W porównaniu do stawiania budynku od podstaw jest to zawsze dość specyficzne przedsięwzięcie, które niesie szereg ograniczeń. Proszę nie zrozumieć mnie źle. Przy projektowaniu budynku od początku ograniczenia również się pojawiają. Trzeba liczyć się z terenem, możliwościami wykorzystywanych materiałów, kompozycją przestrzenną, czy w końcu z budżetem. Z kolei modernizacja zaczyna się od poznania obiektu – i to w najbardziej szczegółowym ujęciu. Tak było i w tym przypadku. Galeria Madison jest specyficzną galerią, która została wzniesiona wśród mieszkalnej, usługowej i biznesowej zabudowy. Zasada jest prosta – projektujemy dla ludzi. To samo dotyczy adaptacji obiektów, które służą nam już jakiś czas. Widzę galerię w jej śródmiejskim otoczeniu i zastanawiam się, jak na przestrzeni lat zmienił się jej klient. Jaki był, a czego oczekuje teraz? Należy odpowiedzieć na jego potrzeby, które dzisiaj wychodzą daleko poza robienie zakupów. Ludzie oczekują od miasta i jego architektury zauważenia. Chcą komfortu, a po codziennej gonitwie szukają spokoju. Te przymioty powszechnie nie kojarzą się z zakupami – a powinny. I to chcemy dać współczesnemu klientowi.

A czy fakt wysokiej odwiedzalności przez turystów, w tym zagranicznych, miał wpływ na projekt?

Projektując Galerię projektowaliśmy dla wszystkich – turystów także. Architektura musi być czytelna i przyjazna dla jak największej grupy odbiorców. Design nie jest wyspą. Wszystko projektujemy dla otoczenia – nie dla samej sztuki. Już o tym wspomniałem. Pracując nad galerią, musimy pamiętać o tym, kto będzie ją odwiedzał. Gdańsk jest historycznie na tyle specyficznym miastem – stanowi część historii wielu nacji – że odwiedzają go Niemcy, Skandynawowie, Rosjanie, Brytyjczycy, oraz Amerykanie. Nieporozumieniem byłoby projektowanie czegoś, co rozumiane byłoby tylko przez nas, Polaków. Gdańsk jest gościnnym miastem i rewitalizując wnętrza Madisona, kierowaliśmy się tym, aby dobrze czuli się w nim także turyści. Naturalne materiały i rozjaśnienie wnętrz naturalnym światłem słonecznym są uniwersalne i odpowiadają temu, czego współcześnie szukamy. Coś na wzór slow life albo skandynawskiego hygge czy lagom – prosto, jasno i naturalnie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.