REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 sty 2018 09:55
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
Bulwary Warty, fot. Grupa Verso, ZOON architektura krajobrazu_materiały prasowe
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian
10 inwestycji w rok. Galeria Jurajska zmieniła się na lepsze, a to nie koniec zmian

Galeria Jurajska w Częstochowie zakończyła 2017 rok z 10 zrealizowanymi inwestycjami. Prace nad kolejnymi już trwają lub są w sferze planowania.

REKLAMA

Większy komfort robienia zakupów to główne zadanie inwestycji systematycznie realizowanych od ponad dwóch lat w Galerii Jurajskiej. Także w 2017 roku Jurajska nie przystopowała i postawiła na nowości. Zaledwie w rok zrealizowano w centrum handlowym aż 10 inwestycji, które przekształcają obiekt w jeden z najbardziej świadomy nowych potrzeb i oczekiwań, jakie mają dziś klienci robiący zakupy w galeriach handlowych. W minionym roku galeria zainwestowała przede wszystkim w udogodnienia dla zmotoryzowanych oraz w nowe strefy relaksu i wypoczynku, które nawiązują do tzw. „trzecich miejsc”, dających możliwość odpoczynku i poznania nowych ludzi.

Więcej inwestycji dla zmotoryzowanych

Już wiosną centrum handlowe uruchomiło trzy nowe parkingi – rowerowy, motocyklowy oraz autokarowy. Nowy parking rowerowy może pomieścić 36 rowerów. W jego sąsiedztwie ustawiono samoobsługową stację naprawczą z narzędziami. Parking jest monitorowany i oświetlony lampami LED. Parking autokarowy, pomyślany głównie dla turystów, dysponuje 50 miejscami.

Zmiany zaszły także na wielopoziomowym parkingu. Jesienią galeria wdrożyła jeden z najnowocześniejszych systemów parkowania, oparty na czujkach wyposażonych w tzw. inteligentne kamery. Dzięki nim kierowcy mogą m.in. łatwiej zaparkować, a przy wjeździe na parking widzą informację o dostępności wolnych miejsc. Innowacją systemu jest aplikacja mobilna, która umożliwia klientowi odszukanie samochodu po wpisaniu numeru rejestracyjnego. Aplikacja działa na smartfonach oraz w infokioskach galerii.

- Większość naszych klientów przejeżdża dziś na zakupy samochodem, naturalną więc dla nas decyzją było postawienie na inwestycje, które ułatwią m.in. swobodę parkowania i pobyt zmotoryzowanym. Inwestycja w nowy system była dla nas jedną z największych w 2017 roku. Dla przeciwwagi postawiliśmy także na eko-rozwiązania, namawiając do przyjazdu na zakupy na rowerach. Umożliwił to m.in. nowy parking, oblegany od wiosny do jesieni – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Idea „trzeciego miejsca” z coraz większym znaczeniem

Od 2017 w Galerii Jurajskiej jest także więcej miejsc do wypoczynku i specjalnych stref, które mają klientom urozmaicić pobyt w centrum handlowym. Latem Jurajska oddała do użytku aż 2 inwestycje tego typu. Pierwszą była specjalna poczekalnia z sofami i stacjami ładowania urządzeń mobilnych. Drugą – powiększona strefa wypoczynkowo-dydaktyczna, w której obok akwarium słonowodnego, pojawiło się także słodkowodne. W miejscu tym od ponad roku szkoły i przedszkola organizują m.in. plenerowe lekcje biologii i ekologii.

W czerwcu z kolei galeria poinformował o jednej z największych swoich inwestycji w ostatnich latach –modernizacji bulwarów Warty. Na terenach przylegających do rzeki, a należących do Jurajskiej, powstaje właśnie miejska strefa relaksu z drzewami, ozdobnymi krzewami i trawami, „mokrym chodnikiem” i placem zabaw dla dzieci.

- Jesteśmy zafascynowani nową funkcją, jaką spełniają galerię, możliwością, jaką daje integracja naszych klientów, tworzenie dla nich miejsc spotkań. To coś, co z wielkim sukcesem zadziałało za granicą i co cieszy się coraz większym powodzeniem także w Polsce. Dziś galeria to nie tylko udane zakupy, to także ciekawie spędzony czas. Nowe inwestycje, jakie zrealizowaliśmy, lub które są w trakcie, mają za zadanie go wypełnić– mówi Bugajczyk.

2018: będą nowe inwestycje

Także 2018 rok zapowiada się w Galerii Jurajskiej inwestycyjnie. W centrum handlowym już ruszyły prace nad modernizacją wejścia głównego. Ogromna przestrzeń doczeka się nowej aranżacji oraz oświetlenia, pojawią się także nowe akcenty dekoracyjne i nietypowe kanapy wkomponowane w wystrój – zapowiada galeria. Modernizacji poddawane będą także wejście na parking wielopoziomowy. Prace nad pierwszym wejściem już ruszyły. – Po modernizacji food court’u na początku 2016 roku to kolejna nasza duża inwestycja w nowoczesny wystrój. Nowe wejście do galerii ma być przestronniejsze, jaśniejsze, ale także lepiej wykorzystywać swoją przestrzeń – zapowiada Roman Bugajczyk.

Wiosną 2018 roku oddana zostanie także mająca ponad 8,5 tys. m kw. strefa relaksu nad bulwarami Warty. Prace nad nią trwają od zeszłego roku. Jak zapowiada galeria, w miejscu tym powstanie nowoczesny bulwar miejski z ciekawie zaaranżowanym ogrodem. Teren będzie mieć w sumie 1,3 m kw. ścieżek oraz dwa place zabaw mające łącznie 350 m kw. Jeden ma być przeznaczony dla młodszych, drugi dla starszych dzieci. Plac główny bulwaru ma mieć 500 m kw. i znajdzie się na nim tzw. mokra fontanna oraz płyta sadzawka. Wzdłuż Warty powstanie natomiast brukowana aleja spacerowa.

- Jesteśmy skłonni inwestować, bo zmiany, jakie zachodzą procentują i to nie tylko bardzo pozytywnym odbiorem naszego obiektu. Inwestycje przekładają się na odwiedzalność. W 2017 roku mieliśmy blisko 7 mln klientów, czyli najwięcej od otwarcia w 2009 r. Zmiany dostrzegają także nasi najemcy, bo inwestycje wpływają na obroty, a te również rosną. W efekcie widząc nasze zmiany i sukces, także nasi dotychczasowi najemcy chętniej podejmują się rozwoju, modernizując lub inwestując w większy metraż. Zmiany sprawiły, że staliśmy się także o wiele bardziej atrakcyjną galerią dla klienta i nowego najemcy – podkreśla Bugajczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie