REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: Anna Seitzberg o roli designu i projektantów w dzisiejszym świecie

  • Autor: propertydesign.pl
  • 09 sty 2020 10:58
4 Design Days: Anna Seitzberg o roli designu i projektantów w dzisiejszym świecie
Anna Seitzberg, Tillberg Design of Sweden, fot. materiały inwestora

Jako projektanci bezwzględnie powinniśmy dążyć do zrównoważonego rozwoju: edukować innych i cały czas zdobywać nową wiedzę - mówi Anna Seitzberg, Senior Interior Architect renomowanej pracowni Tillberg Design of Sweden, gość specjalny 4 Design Days 2020.

REKLAMA

Tillberg Design of Sweden to firma projektująca wnętrza hoteli i restauracji, ale także luksusowych statków wycieczkowych. Jakie Pani widzi podobieństwa i różnice pomiędzy projektowaniem w tych różnych obszarach?
W zasadzie nie widzę żadnych różnic. Oczywiście każdy projekt musi być ukierunkowany na tożsamość marki i tak jak w przypadku hoteli, w przypadku statków także mamy rożne opowieści, różne marki, dostosowane do różnych narodowości, z różnymi wymaganiami dotyczącymi chociażby rozmiarów mebli.  Na morzu obowiązują jednak ostrzejsze przepisy przeciwpożarowe i projektując ich wnętrza, musimy się zastanowić, gdzie statek będzie pływał - czy na Bahamach, Arktyce czy może w obu tych obszarach? Zdecydowanie priorytetowym tematem jest tu logistyka -  jednoczesne serwowanie pożywienia tysiącom gości przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych przepisów zdrowotnych jest dużym wyzwaniem także pod względem projektowym. 

Czy może Pani zdradzić, jak Pani projektuje? W jaki sposób w Tillberg Design of Sweden przebiega ten proces? 
Proces projektowania wnętrz zaczyna się zawsze od briefu od inwestora i ustaleniu określających go słów kluczowych. Ale zanim przystąpimy do samego projektowania, zaczynamy od planowania przestrzeni, dbając, aby maksymalnie zoptymalizować właśnie to, co nazywamy logistyką. Następnie pozwalamy na swobodny upust naszej kreatywności - wtedy przychodzi czas na szczegółowe szkice, storytelling, tworzenie moodboardów i renderów, aby klient mógł wizualizować nasze pomysły. Dużym wsparciem są nasze wewnętrzne "zespoły doradcze", które dokonują przeglądu naszych projektów przed ich wydaniem, aby upewnić się, że mają one jakość Tillberg Design of Sweden.

Po zatwierdzeniu przez klienta projektu powstaje przejrzysty pakiet rysunkowy i specyfikacje materiałowe, często z kastomizowanymi projektami dywanów, mebli, a nawet tkanin. Istotne jest, aby cały czas trwania każdego projektu być zaangażowanym w jego realizację, a także aby na miejscu sprawdzać i śledzić jego przebieg. Bardzo istotnym elementem jest też współpraca i dobra komunikacja z innymi konsultantami, architektem i wykonawcą, do naszych zadań należy także upewnienie się, że nie przekraczamy założonego budżetu.  Nasze usługi możemy dodatkowo poszerzyć o branding i grafikę. 

Jak określiłaby Pani rolę designu i projektantów w dzisiejszym świecie?
Projektant wnętrz musi mieć wiedzę na temat tak wielu różnych rzeczy! Jesteśmy jak dyrygenci, którzy łączą najlepsze, najpiękniejsze produkty w całość, która spotyka się z aprobatą publiczności. Musimy starać się patrzeć w przyszłość, ponieważ między fazą projektową a gotowym projektem zawsze upływa sporo czasu. Musimy też mieć świadomość nie tylko trendów, ale i ludzkich zachowań. Powinniśmy wziąć pod uwagę szybkie tempo digitalizacji i postępu technologicznego. A także bezwzględnie musimy dążyć do zrównoważonego rozwoju - edukować innych i cały czas zdobywać nową wiedzę. 



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.