REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Akustyka ważnym elementem komfortu w galerii handlowej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 sie 2020 11:09
Akustyka ważnym elementem komfortu w galerii handlowej
Fot. Unsplash

Dzięki odpowiedniej izolacji akustycznej nawet w tak gwarnych miejscach, jak galerie handlowe, mogą powstać ciche i komfortowe enklawy np. w przymierzalniach. - Centra handlowe są miejscami tętniącymi życiem, dużo ludzi, muzyka, naprawdę niepotrzebne są tam dodatkowe hałasy, tym bardziej że można je wyeliminować – podkreśla Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.

REKLAMA

Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że Polacy sukcesywnie wracali do galerii handlowych po odmrożeniu gospodarki. W tygodniu 6 – 11 lipca jedno centrum handlowe odwiedziło średnio 10 - 14 tys. klientów, a to oznacza, że ruch jest tylko o ok. 15 – 20 proc. mniejszy niż o tej samej porze w zeszłym roku. [1] 

Przedstawiciele galerii handlowych od początku zresztą nie wierzyli w kreślone dla nich czarne scenariusze, z których większość opierała się na dwóch założeniach. Po pierwsze, że w sytuacji niepewnej gospodarczo przyszłości Polacy zaczną liczyć się z groszem, a po drugie, że wobec pandemii koronawirusa ograniczą przebywanie w zamkniętych pomieszczeniach.

Tak się jednak nie dzieje. Wygląda na to, że galerie handlowe na stałe wrosły w nasze życie. I to nie tylko jako miejsca handlowe, ale i rozrywki. – Duże centra handlowe to znacznie więcej niż sklepy. Obserwujemy, że inwestorzy już na etapie budowy przykładają dużą wagę do komfortu przyszłego użytkowania – wskazuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, która dostarcza styropian pełniący nie tylko funkcję izolacji cieplnej, ale i akustycznej.

Rzeczywiście, oprócz sklepów Polacy szukają w galeriach usług – nie tylko praktycznych, ale i przyjemnych, z sektora beauty. Często wybierają się do kina albo coś zjeść. Coraz więcej galerii ma także atrakcje dedykowane dzieciom. Właściciele doskonale wiedzą, że strefa rozrywki nie może już być mniejsza niż 20 proc. obiektu.

Co ciekawe, zrobiono nawet badania, w których zapytano Polaków o cechy idealnej galerii. 88 proc. badanych odpowiedziało, że ma poprawiać samopoczucie, a jeszcze więcej – 93 proc. – uważa, że galeria doskonała dostarcza przyjemnych wrażeń. Agencja Neurohm w podsumowaniu badania podkreśliła, że choć pojawiały się racjonalne odpowiedzi („galeria powinna być blisko” lub „szukam w niej promocji”), to te związane z emocjami, stylem życia, wrażeniami były częstsze i pytani udzielali ich szybciej, a zatem były dla nich po prostu ważniejsze.[2]

- Kluczowym elementem i dobrego samopoczucia i przyjemnych wrażeń jest komfort przebywania w galerii. Temu służy m.in. prawidłowa izolacja akustyczna. Centra handlowe są miejscami tętniącymi życiem, dużo ludzi, muzyka, naprawdę niepotrzebne są tam dodatkowe hałasy, tym bardziej że można je wyeliminować – podkreśla Dariusz Pruszkowski.

Temu służy izolacja od tzw. dźwięków uderzeniowych. W centrach handlowych chodzi zatem przede wszystkim o wygłuszenie odgłosu kroków, tak przecież licznych, choć także stukania czy uderzeń. Warstwa izolacji z wykorzystaniem styropianu akustycznego, np. Stropomin EPS T, jest częścią stropów, czyli potocznie mówiąc - podłóg, zatem zbędne hałasy nie przedostają się tą drogą między piętrami.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.