REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 sie 2018 13:02
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
fot. Kacper Ziółkowski
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!

Apple i Plac Defilad - zaskakujące połączenie? Zdaniem architekta Kacpra Ziółkowskiego, ta ważna dla Warszawy przestrzeń, może być wykorzystana przez prywatną firmę i jednocześnie być przestrzenią dla ludzi.

REKLAMA

Kacper Ziółkowski to tegoroczny absolwent architektury na Politechniki Śląskiej. Tematem jego pracy magisterskiej pod kierunkiem mgr inż. arch. Janusza Poznańskiego był Apple Store zlokalizowany w Polsce.

- Pomysł na temat pracy pojawił się dosyć naturalnie. Jestem dużym fanem urządzeń spod znaku nadgryzionego jabłka, a ze względu na specyficzną, prospołeczną ideologię firmy, ich "rozmach" w kształtowaniu Apple Stores na całym świecie, a szczególnie na nową filozofię kreowania Apple Store, jako miejsc spotkań, idealnie nadawał się na ten cel. Firmie Apple marzy się by ktoś w przyszłości mówił "Hej, spotkajmy się w Apple!", czyli myślenie o ich obiektach jako miejscu spotkań - wspomina Ziółkowski.

Autorami projektów Apple Stores są jedne z najbardziej znanych pracowni architektonicznych, takie jak np: Foster and Partners. - Powstałe obiekty są dziełem nie tylko architektów, ale również członków firmy Apple, którzy biorą aktywny udział w procesie tworzenia zarówno programów funkcjonalnych, jak i obudowy estetycznej. Efektem tej współpracy s ą obiekty wizualnie atrakcyjne i spójne pod względem funkcjonalnym, mimo różnic lokalizacyjnych - nadmienia.

Po wyborze tematu, nadszedł czas na lokalizację. - Na pewno miała to być Polska i Warszawa - podkreśla architekt. W naszym kraju nie ma do tej pory oficjalnego sklepu Apple. - Po szeregu analiz projektów oraz zrealizowanych obiektów firmy Apple, udało się określić, że firma realizuje swoje obiekty w ważnych dla ludzi miejscach - zauważa. Apple bowiem oferuje użytkownikom nie tylko usługi komercyjne ale również czysto publiczne wypełnione aktywnością dodatkową, koncertami, szkoleniami, zajęciami czy pokazami filmów - ma na celu gromadzenie ludzi.

- Zastanawiałem się jakie miejsce w stolicy potrzebuje śmiałych realizacji, nietuzinkowego zagospodarowania przestrzeni i które jest pod tym względem plastyczne. Teren obecnego Placu Defilad nie mógł lepiej wpasować się w to zapotrzebowanie. Teren nastawiony na centro-twórcze obiekty, będące w związku z obecnymi procesami rewitalizacji - opowiada i dodaje że, poza tym, ze względu na swoją "ważność", stanowił wyzwanie projektowe.

Zamiarem Ziółkowskiego było pokazanie, że tak ważna dla miasta przestrzeń, może być wykorzystana przez prywatną firmę, ale jednocześnie być przestrzenią dla ludzi. - Nie powinniśmy bać się takich rozwiązań i próbować szukać mniej oczywistych i tradycyjnych pomysłów - zauważa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie