REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 wrz 2020 10:48
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid
Bezpieczne w dyskretny sposób. Takie będą hotele ery post-covid

Jak pandemia koronawirusa odmieni przestrzenie hoteli? Czy architekci będą zwracać uwagę na inne aspekty projektowania? Jaką rolę w postpandemicznych obiektach będą pełnić nowe technologie? Na te i inne pytania szukano odpowiedzi podczas Property Forum podczas sesji "Bezpieczny hotel. Design po pandemii". Na scenie wystąpili Magdalena Federowicz-Boule, architekt, prezes zarządu Tremend; Piotr Kalinowski, CEO, MIXD; Michał Kozak, prezes zarządu, Hotel Arłamów SA oraz Przemo Łukasik, architekt, współwłaściciel Medusa Group.

REKLAMA

Zachęcamy do obejrzenia retransmisji sesji TUTAJ. 

Magdalena Federowicz-Boule, architekt, prezes zarządu Tremend, wskazywała na ścisły związek designu i architektury ze zmianami społecznymi, zauważając, że pandemia koronawirusa nie jest pierwszym czynnikiem, wywołującym zmiany.

– Tak naprawdę już wcześniej zmieniał się styl życia człowieka, a za nim podążały design i architektura. Byliśmy świadkami cyfrowej rewolucji, która w erze COVID po prostu przyspieszyła. Byliśmy świadkami zmiany priorytetów życiowych człowieka, który zaczął żyć wolniej, zaczął jeździć na rowerze, uprawiać ekstremalne sporty, prowadzić zdrowy tryb życia. Z tego wynikły nam ekotrendy. Wynikło to również z faktu, że nasza planeta jest w dramatycznej sytuacji – wyliczała.

Architektka zauważała, że niektóre trendy przyspieszyły wskutek pandemii - inne natomiast zostały przez nią przyblokowane. – Przed COVID byliśmy świadkiem projektowania w pełnej integracji, burzenia granic w przestrzeniach publicznych, a życie w hotelach przeniosło się z pokojów do części wspólnych: do barów, restauracji, do lobby. Hotel nie był już tylko miejscem do spania, ale był także miejscem do spotkań. Musiał wywołać jakieś emocje w człowieku – relacjonowała Magdalena Federowicz-Boule, prognozując, że teraz uwaga skieruje się w stronę projektowania atrakcyjnych pokoi hotelowych.

– Musimy uważać na siebie, ale musimy też żyć! – podkreślał Piotr Kalinowski, CEO, MIXD, który zauważał, że poczucie bezpieczeństwa w przestrzeniach hotelowych nie jest obiektywnym konceptem i w znacznej mierze zależy od odczuć gości. – Ludzie to tak naprawdę stworzenia, które podejmują decyzje pod wpływem emocji – podkreślał, dodając, że rolą twórców wnętrz jest przede wszystkim zapewnić gościom hotelowym poczucie bezpieczeństwa. 

– My, jako architekci, staramy się wykreować bezpieczeństwo i stworzyć bezpieczne hotele za pomocą designu, doświadczenia i za pomocą architektury. Pozostawiam innym specjalistom decyzje odnośnie dezynfekcji powierzchni, wydzielania bufetów. My skupiamy się na tym, co człowiek odczuwa i w jaki sposób hotele powinny być bezpieczne. Nie zdobędę nagrody Nobla z chemii, nie wiem w jaki sposób się dezynfekuje powierzchnie. Ja wiem jak zaprojektować przestrzeń, w której ludzie będą czuć się bezpiecznie – mówił.

Michał Kozak, prezes zarządu Hotel Arłamów, wprowadził do sesji perspektywę branży, prezentując swoiste case study swojego obiektu. 

–  Od 17 marca do 22 maja byliśmy zamknięci, hotel nie funkcjonował. Po pierwszej kilkudniowej traumie związanej z tym, że po raz pierwszy w historii musieliśmy zamknąć hotel dla gości, zaczęliśmy myśleć co zrobić, żeby ci goście chcieli do nas przyjechać. No i oczywiście odpowiedź jest banalna: oni muszą poczuć się bezpiecznie, żeby móc odwiedzić hotel w nowej rzeczywistości covidowej. Dlatego też potrzebowaliśmy stworzyć taki komunikat bezpieczeństwa, całą politykę bezpieczeństwa i przedstawić ją jak najszybciej, bo byliśmy w momencie kiedy ludzie planowali wakacje. Ta polityka bezpieczeństwa została opracowana przez cały nasz zespół we współpracy z ekspertami z dziedziny epidemiologii, z GIS-u, z miejscowego Sanepidu, żeby pomogli nam zrozumieć te obostrzenia wprowadzane dla hoteli i które posłużyły dla nas za podstawę dla stworzenia naszych procedur –  relacjonował. 



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.