×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 mar 2023 12:21
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.
Budimex: Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekracza 60 proc.

Budimex w ramach kontraktu dot. przebudowy stacji Warszawa Zachodnia aktualnie realizuje prace na odcinku o długości 3,5 km. Trwa budowa konstrukcji zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5 oraz nowych peronów. Ponadto od strony Woli powstaje budynek dworca.

REKLAMA

  • Prace nad największą inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ponad 1,9 mld zł realizowane przez Budimex rozpoczęły się w grudniu 2020 r.
  • Zaawansowanie prac na Warszawie Zachodniej to ok. 60 proc.
  • Na placu budowy pracuje prawie 550 osób i ok. 130 jednostek sprzętowych.
  • Zakończenie inwestycji o wartości 1,9 mld zł planowane jest w 2024 roku.

Obecnie trwają prace nad konstrukcją zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5. - W części centralnej stacji powstaje zadaszenie hali dworca, które posadowione jest na baretach. Zakończono w tym miejscu już roboty fundamentowe, czyli ponad 100 metrów bieżących ścian szczelinowych, które sięgały nawet 35 metrów poniżej poziomu terenu – mówi Patryk Jaworski, kierownik budowy stacji Warszawa Zachodnia w Budimex SA.

Rozpoczęło się betonowanie pierwszej płyty stropowej przejścia podziemnego w miejscu peronów 3, 4 i 5. Dalsze prace będą obejmowały zakres pod peronem 4 i 5 oraz konstrukcję nowych peronów. Ponadto od strony Woli powstaje budynek dworca. - Udało nam się już zrealizować ok. 70 proc. konstrukcji stalowej. Wykonaliśmy wszystkie fundamenty i 60 proc. ścian. W części wschodniej trwa budowa ściany oporowej o 280 metrach długości. Będzie służyła jako opór nasypu, który umożliwi połączenie torów średnicowych i dalekobieżnych, a dokładniej toru 2 z 1 ŚR prowadzącym do Warszawy Centralnej i dalej Warszawy Wschodniej – dodaje Patryk Jaworski.

Zakończenie inwestycji o wartości 1,9 mld zł planowane jest w 2024 roku, fot. Budimex
Zakończenie inwestycji o wartości 1,9 mld zł planowane jest w 2024 roku, fot. Budimex

Od strony stacji Warszawa Włochy trwają prace nad kontynuacją obiektu inżynieryjnego, który jest dwupoziomowym skrzyżowaniem układu torowego. Wykonane zostało już posadowienie obiektu. Pod nim, a także pod torem linii radomskiej nawiercono 10 km kolumn DSM.

Zakończenie prac na peronach 3 i 4 jest planowane do września tego roku. Z kolei od czerwca tego roku powinny być czynne wszystkie cztery tory linii średnicowej idącej od stacji w kierunku Warszawy Centralnej i Wschodniej.

Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Prace budowlane realizowane są w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie