REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 maj 2021 15:07
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Widok na kładkę nad peronem. fot. Martyn Jandula, mat. PKP PLK
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka
Budowa stacji Warszawa Zachodnia. Nad torami sunie kładka

Stalowa konstrukcja kładki, która zostanie zamontowana między ul. Tunelową a Al. Jerozolimskimi wjeżdża nad perony Warszawy Zachodniej. Nad torami powinien przejść w maju.

REKLAMA

  • Stalowa konstrukcja kładki, która zostanie zamontowana między ul. Tunelową a Al. Jerozolimskimi już jest przesuwana nad torami.
  • Na stacji przebudowywane są perony i przejście podziemne.
  • PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują prace warte ok. 2 mld zł netto współfinansowane z unijnego POIiŚ.

Kładka sunie nocą. Tak ustalone prace pozwalają prowadzić obok robót bezpieczny ruch i utrzymać podróże przez Warszawę. Siłowniki przesuwają konstrukcję kładki od strony ul. Tunelowej w stronę Al. Jerozolimskich. Obiekt „wędruje” z prędkością nawet 4 metrów na godzinę. Nad torami powinien przejść w maju. Ostatecznie zostanie umocowany na 10 filarach. Kładka wraz pochylniami będzie miała długości 432 metrów.

Warszawa Zachodnia - podróżujemy koleją obok budowy kładki i peronów

Wykonawca, Budimex S.A. pracuje przy peronach nr 6 i 7. Stare obiekty rozebrano. Budowany jest nowy tunel i budynek techniczny stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.

Obok placu budowy nowej Warszawy Zachodniej zgodnie z przyjętym rozkładem kursują pociągi. Podróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe dotyczące obsługi i komunikacji na peronach.

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie