Co słychać na budowie kolejowej Rail Baltica w Ełku?



PropertyDesign.pl - 18-05-2022 15:22


Praca na budowach inwestycji PKP PLK w Ełku wre. Powstają nowe perony i przejścia podziemne.

Podróżni na stacji Ełk mogą zobaczyć budowę nowego peronu nr 3. Prefabrykowane ścianki wyznaczają już lokalizację nowego obiektu. Wszystkie trzy nowe perony zostaną podwyższone i poszerzone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony będą zadaszone.

Obok peronów budowane jest nowe przejście podziemne. Widać prace przy fundamentach i zbrojeniu. Przejście o długości 110 m zastąpi dwa tunele i poprawi komunikację - umożliwi wygodne dojście do pociągów oraz na drugą stronę stacji do osiedla Zatorze. Tunel będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i wyposażony w windy.

Na stacji Ełk Towarowy postępują roboty przy wzmacnianiu podtorza i budowie nowych rozjazdów. Stacja będzie mogła przyjmować pociągi o długości 740 m. Inwestycja istotne poprawi warunki przewozów towarowych. Wzrośnie znaczenie kolei jako ekologicznego, efektywnego środka transportu.

Na przystanku Ełk Szyba Wschód budowany jest pierwszy z dwóch dwustumetrowych peronów.

Inwestycja w Ełku o wartości 587 mln zł realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace zaplanowano do końca 2023 r. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.