REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Co słychać na budowie Warszawy Głównej?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 lis 2020 11:54
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Postępują prace przy budowie Warszawy Głównej, fot. mat. prasowe PKP PLK
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?
Co słychać na budowie Warszawy Głównej?

Postępują prace przy budowie Warszawy Głównej. Stanęły już konstrukcje kładki, która nad torami połączy miasto. Powstają także perony i wiadukt kolejowy nad linią średnicową.

REKLAMA

Postępują prace przy budowie Warszawy Głównej. Przygotowane są już dwa 350 metrowe perony. Wykonawca koncentruje roboty na budowie konstrukcji kładki dla pieszych. Zrobione są fundamenty i filary, realizowane są prace przy schodach.

Po zakończeniu robót przy betonowych filarach, ułożone zostaną stalowe przęsła. Najdłuższe przęsło, nad linią średnicową, będzie miało ponad 50 m długości. Stalowa konstrukcja kładki będzie ważyła blisko 260 ton. Obiekt zapewni dogodny dostęp na nowe perony. Mieszkańcy wygodnie przejdą nad torami miedzy Ochota a Wolą.

Po zakończeniu prac przy kładce, w rejonie peronów będą układane tory i rozjazdy.

Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca postojowe Kiss&Ride. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Bezkolizyjny przejazd pociągów do Warszawy Głównej, nad dalekobieżną linią średnicową, zapewni wiadukt. Zostały już wykonane ścianki szczelne oraz 24 żelbetowe pale fundamentowe o długości do 16 metrów. Powstaje korpus jednego z dwóch przyczółków, który został wypełniony gotową mieszanką, wylewaną na ułożone zbrojenia. Zbrojenie jednego przyczółku to aż 27 ton stali, a do jego wypełnienia potrzeba 275 m3 betonu. Wiadukt zostanie wykonany jeszcze w tym roku.

Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji uwzględnia prace na stacji Warszawa Zachodnia i przy przebudowie linii średnicowej - planowane jest w I kwartale 2021 roku. Wartość robót to ponad 87 mln zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.