REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 maj 2017 13:22
Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają
Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają
Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają
Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają
Czego od biurowców potrzebują najemcy? Właściciele trójmiejskich biur wyjaśniają

Obok nowych inwestorów wynajmujących nowoczesne powierzchnie biurowe w Trójmieście coraz częściej dochodzi do relokacji siedzib obecnych już tutaj firm. Sprzyja temu rozwój powierzchni biurowej. Czego od nowych biur oczekują najemcy?

REKLAMA

Oprócz wspomnianych wyżej firm swoje gdańskie biura do Alchemii (etap I i II) przeniosły też m.in. Wipro IT Services, Manpower Group czy Grupa Progres (wcześniejsza siedziba firmy znajdowała się w Pruszczu Gdańskim). Eksperci podkreślają, że trend związany z relokacją do nowoczesnych przestrzeni będzie się z pewnością umacniał.

– Każda z firm ma oczywiście swoje indywidualne powody, które skłaniają ją do zmiany adresu, ale najczęściej jest to decyzja biznesowa podyktowana konkretnymi potrzebami rozwojowymi. Nowoczesna przestrzeń biurowa to nie tylko komfortowe, efektywne i bezpieczne miejsce pracy, ale także szereg udogodnień dla pracowników wynikających z lokalizacji i skomunikowania czy oferty usług towarzyszących. Nie bez znaczenia jest też prestiż miejsca – dodaje Marcin Piątkowski z firmy Torus.

Alchemia to wielofunkcyjny kompleks biznesowy powstający w Gdańsku, którego deweloperem jest firma Torus. I etap inwestycji (oddany do użytku w grudniu 2013 r.) dostarczył na rynek 16,7 tys. mkw. powierzchni biurowej. Na 4,6 tys. mkw. funkcjonuje tam również centrum rekreacyjno-sportowe, m.in. z basenami, saunami, klubem fitness i halą sportową, a uzupełnieniem oferty jest dwupoziomowa restauracja (bistro). W sierpniu 2015 r. budynek został sprzedany, a jego nabywcą jest podmiot stanowiący joint venture pomiędzy Bluehouse Capital Advisor Ltd a REINO Dywidenda Plus SA zarządzanym przez REINO Partners.

II etap inwestycji (oddany do użytku w październiku 2015 r.), dostarczył blisko 22 tys. mkw. powierzchni biurowej. W grudniu 2015 roku budynek ten uznany został za Najlepszy Nowy Biurowiec Roku podczas najbardziej prestiżowego konkursu branży nieruchomości komercyjnych w Polsce, Eurobuild Awards 2015. W marcu 2016 został on finalnie sprzedany spółce zależnej Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A..

Obecnie trwa budowa III etapu inwestycji, który będzie miał 14 kondygnacji nadziemnych i kształt litery H. Jego łączna powierzchnia do wynajęcia (GLA) to blisko 39 tys. mkw., a całkowita powierzchnia typowej kondygnacji biurowej aż 3 tys. mkw. Zakończenie budowy planowane jest na III kwartał 2017 roku.

Projektantem całego kompleksu Alchemia jest pracowania APA Wojciechowski Architekci z Warszawy. Konsultantem ds. LEED jest VvS | Architects & Consultants.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.