REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy inwestor może być miastotwórczy?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 wrz 2020 12:40
fot. mat. prasowe

Inspiracja historią i charakterem dzielnicy oraz świadomość tego, jak nowe inwestycje mogą kształtować miasto były początkiem współpracy Traffic Design i nowego dewelopera rozpoczynającego swoją działalność w portowej części miasta, z racji bliskiego sąsiedztwa linii brzegowej nazywanej Śródmieściem Morskim.

REKLAMA

Traffic Design na co dzień działa w obrębie istniejących budynków, wpisanych w układ miasta. Współpraca z deweloperem rozpoczęta na tak wczesnym etapie pozwoliła wypracować spójną koncepcję, gdzie identyfikacja inwestycji współgra z detalem architektonicznym. Całość zaś jest zaprojektowana z poszanowaniem historii dzielnicy.

- Piotra 4 ma być społecznie odpowiedzialnym projektem deweloperskim. Z jednej strony pracujemy nad rozwiązaniami ekologicznymi, takimi jak odzyskiwanie wody deszczowej, oświetlenie wybranych części wspólnych dzięki panelom fotowoltaicznym, ograniczanie utraty energii. Z drugiej strony chcemy, aby nowy budynek wtopił się w lokalną społeczność. Traffic Design wywodzi się z sąsiedztwa Piotra 4. Stowarzyszenie wiele wniosło do okolicy – murale, artystyczny ferment. To świetni projektanci i artyści, a profil ich działalności jest skrojony na miarę tego, czym ma być Piotra 4 - mówi Agnieszka Menczykowska, marketing Piotra 4

Dobrosąsiedztwo i współtworzenie miasta

Inwestycja zostanie zrealizowana przy ulicy Św. Piotra 4, w miejscu z portową historią, gdzie dziś powstaje biżuteria eksportowej marki S&A.
 
- W tym partnerstwie zależało nam, aby inwestycja dobrze wpisała się w otaczającą ją dzielnicę nie tylko pod względem architektury i estetyki, lecz również działań społecznych, stąd duży nacisk położyliśmy na zaplanowanie działań artystycznych angażujących lokalną społeczność, które zaczną się już na etapie budowy. Wraz z deweloperem zaplanowaliśmy także projekty, które wpłyną na otoczenie i będą dostępne dla wszystkich, takie jak elementy pomocne rowerzystom, uliczny zdrój wody pitnej, czy ławki - podkreśla Monika Domańska, Traffic Design.

Szczególne znaki miasta

W zakres prac na styku grafiki i tworzenia detalu architektonicznego weszły: projekt identyfikacji wizualnej inwestycji oraz elementy identyfikacji budynku. Projektanci opracowali szeroką koncepcję: od logotypu i liternictwa, przez system oszyldowania, wayfinding po projekt małej architektury.

Inspiracją dla ilustracyjnego charakteru grafik, było sąsiedztwo morza, portu i plaży. Grafikom pracującym dla „Piotra 4” udało się pokazać urok i wartość lokalizacji bez ocierania się o kicz. Całości działań dopełnia projekt serii reliefów, które znajdą się na fasadach. Będzie to element artystyczny podkreślający charakter budynku.
 
- Zaplanowanie działań artystycznych już na etapie projektu architektonicznego to praktyka, niegdyś popularna, dziś dość nietypowa. Liczymy na to, że projekty zrealizowane w ramach inwestycji Piotra 4 wyznaczą nowe kierunki w sposobie postrzegania roli deweloperów jako współtwórców miasta - zaznacza Monika Domańska, Traffic Design.

Inwestycja zostanie zrealizowana w 2022 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.