Rowery, motory, i hulajnogi są coraz popularniejsze w Polsce. To alternatywa dla zatłoczonego transportu publicznego i powolnego, zakorkowanego transportu indywidualnego. Jednak rewolucja w miejskim transporcie następuję z pominięciem zmian prawnych i administracyjnych, które pozwoliłyby użytkownikom jednośladów na zgodne z prawem parkowanie pojazdów. Dlatego Warszawskie Forum Samorządowe (WFS) domaga się zmian i zapowiada złożenie petycji w tej sprawie do Prezydenta m.st. Warszawy.
Mieszkańcy Warszawy coraz chętniej korzystają z komunikacji miejskiej oraz wszelkiego rodzaju jednośladów, jak: hulajnogi elektryczne, skutery czy rowery. Ma to pozytywny wpływ na środowisko oraz nie powoduje zwiększania korków, które są olbrzymim mankamentem stolicy Polski. Jednak wraz ze zwiększeniem popularności jednośladów nie idzie rozbudowa infrastruktury parkingowej. Użytkownicy nie mają gdzie parkować pojazdów, co przyczynia się do powstawania chaosu w przestrzeni publicznej. W związku z tym WFS składa petycję do Prezydenta m.st. Warszawy z apelem o podjęcie działań mających na celu stworzenie w Warszawie specjalnych stref z odpowiednią liczbą miejsc do parkowania dla hulajnóg elektrycznych, skuterów i rowerów.
- Nowoczesna Warszawa musi sprzyjać użytkownikom każdego transportu, który przyczynia się do ograniczenia korków oraz poprawy jakości powietrza. Od lat walczymy o poprawę jakości powietrza w Warszawie, a promowanie alternatywnych środków transportu do samochodowych osobowych to znakomita zachęta dla mieszkańców do porzucenia smogotwórczych pojazdów. - podkreśla Grzegorz Gruchalski, lider Warszawskiego Forum Samorządowego.
WFS chce, aby Warszawa poszła drogą innych zachodnioeuropejskich stolic w sprawie parkowania motocykli. W wielu miastach, dla jednośladów wytyczone są specjalne miejsca parkingowe, a ich liczba często przewyższa liczbę miejsc dla samochodów osobowych. WFS chce również aby Warszawa została prekursorem w Europie, w zakresie zapewnienia infrastruktury parkingowej dla hulajnóg. – Hulajnogi elektryczne przebojem zdobywają Warszawę. Dlaczego nie wyjść naprzeciwko rosnącemu zainteresowaniu tego ekologicznego transportu. Stwórzmy infrastrukturę i promujmy zielony transport indywidualny – dodaje Grzegorz Gruchalski.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Vice Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Projektant, Członek Zarządu Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Prezes Zarządu, Projektant BULANDA MUCHA Architekci