REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy trójmiejskie galerie handlowe są eko?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 mar 2020 12:51
Bycie ekologicznym to już nie tylko moda, to rzeczywistość, do której galerie handlowe muszą się dostosować. Co więcej – muszą wręcz być inicjatorem niektórych działań; ekologicznych eventów, edukacji czy warsztatów, fot. Patrick Schneider / Unsplash

Centra handlowe w Trójmieście coraz częściej inwestują w proekologiczne rozwiązania – np. stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Wśród innych działań eko w centrach handlowych powinny się znaleźć aranżacja przestrzeni oraz udogodnienia dla klientów.

REKLAMA

Według CBRE centra handlowe przyszłości to obiekty nie tylko najbardziej konkurencyjne w swoim otoczeniu, ale również te, które będą spełniać kilka funkcji: zakupy, rozrywka, ośrodek lokalnej społeczności i ekologia. Z kolei już blisko 60 proc. osób deklaruje, że uwzględnia kwestie ekologiczne przy wyborze środka transportu , dlatego coraz częściej korzystają z rowerów czy samochodów elektrycznych. Na jeden punkt ładowania takich pojazdów przypada w Polsce niespełna 5 aut osobowych. Największą sieć ładowania aut elektrycznych ma w Polsce Greenway - 153 punkty. Jeden z nich obecny jest m.in. przy Galerii Przymorze w Gdańsku.

- Galerie handlowe działają dwutorowo: z jednej strony sami podejmujemy działania w zakresie infrastruktury oraz zarządzania budynkiem i terenami zielonymi, a z drugiej jesteśmy przestrzenią, w której kreatywnością ekologiczną wykazują się najemcy. Dla przykładu Pizza Hut zlikwidowała reklamówki foliowe i plastikowe kubeczki, a w Cukierni Sowa można zamówić kawę do własnego kubka termicznego. Oprócz tego zrezygnowano także z jednorazowych, plastikowych pojemników, łyżeczek i wieczek do kubków na wynos i zastąpiono je kartonowymi lub drewnianymi zamiennikami – mówi Agnieszka Wojtaszczyk, dyrektor centrum handlowego Galeria Przymorze.

Eko oczywistość

Bycie ekologicznym to już nie tylko moda, to rzeczywistość, do której galerie handlowe muszą się dostosować. Co więcej – muszą wręcz być inicjatorem niektórych działań; ekologicznych eventów, edukacji czy warsztatów. To na lokalnych biznesach spoczywa odpowiedzialność, aby nauczać okoliczną społeczność i angażować ją w działalność na rzecz ochrony przyrody.

- Coraz bardziej inspiruje nas nastawienie proekologiczne, dlatego przygotujemy dla naszych klientów wiele eventów z tego zakresu. Z okazji Dnia Ziemi prowadzić będziemy zajęcia we współpracy ze szkołami, odbędzie się też event „Lato na plaży”, gdzie organizowane będą zajęcia sportowe, a w planowanym na Dzień Ojca konkursie do wygrania będą sadzonki drzew – mówi Agnieszka Wojtaszczyk, dyrektor centrum handlowego Galeria Przymorze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.