Ponad 130 000 wypożyczonych leżaków, 7 400 godzin zabawy na miejskich plażach i blisko 2000 uczestników warsztatów. W Warszawie padły kolejne rekordy nadwiślańskich brzegów.
Upalne lato przyciągnęło setki tysięcy osób nad warszawskie bulwary i plaże. Wisła już na stałe wpisała się w mapę atrakcji stolicy. W ciągu 12 lat udało nam się zmienić oblicze nadrzecznych brzegów i sprawić, że stały się wizytówką Warszawy. Mieszkańcy korzystają z uroków wody, bogatej oferty żeglugi, gastronomii, wypoczywają na plażach i chętnie biorą udział w wiślanych wydarzeniach kulturalnych i sportowych – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy. – Cieszę się, że kolejne kilometry oddanych deptaków pieszo-rowerowych cieszą się niezwykłą popularnością, a miasto rozwija się w zgodzie z naturalnym środowiskiem. Jeszcze w tym roku, przed kolejnym sezonem, oddamy warszawiakom następny odcinek odnowionych bulwarów – zapowiada prezydent stolicy.W letnim sezonie 2018 padł rekord we frekwencji osób wypoczywających na miejskich plażach. W punktach obsługiwanych przez warszawskich plażowych odnotowano ponad 136 500 bezpłatnie wypożyczonych leżaków i równie wiele książek. W dziesięciu głównych lokalizacjach Dzielnicy Wisła, od czerwca odbyło się przeszło 200 godzin darmowych warsztatów związanych m.in. z ekologią, żeglugą i sportem. Warszawiacy przez 7 400 godzin mieli do dyspozycji bezpłatne boiska do gry a także piłki, paletki czy rakietki. Na terenie miejskich bulwarów i plaż blisko 1800 godzin poświęcono edukacji na temat ochrony przyrody. W ramach warszawskiej kampanii Dzielnica Wisła z hasłem „To się nosi nad Wisłą” procowało blisko 30 edukatorów, którzy co weekend przypominali mieszkańcom, że warto dbać o czystość wspólnej przestrzeni. W związku z inicjatywą wyrobienia nawyku sprzątania, rozdano nad Wisłą ponad 10 000 biodegradowalnych worków na śmieci i 10 000 ekopopielniczek.
Recykling nad Wisłą
Entuzjastycznie przyjęte przez mieszkańców maszyny revendingowe, służące do wymiany odpadów na wodę do picia, pracowały na czterokrotnie wyższych obrotach w porównaniu z zeszłym rokiem. Z dwóch automatów, od końca czerwca do początku września, wydano blisko 12 tysięcy sztuk wody, co łącznie można przeliczyć na 24 000 butelek i puszek, które trafiły do recyklingu. W ramach odnawiania surowców, nad Wisłą postawiono także 100 beczek do segregacji szkła, która mieszczą nawet 200 litrów butelek.
- Tegoroczna odsłona kampanii Dzielnicy Wisła pokazała nam, że mieszkańcy chętnie uczestniczą w miejskich działaniach związanych z ochroną środowiska i aktywnie przyłączają się do sprzątania nadwiślańskich brzegów. W weekendy prowadziliśmy warsztaty z upcyklingu, podczas których dzieci i dorośli poznawali kreatywne sposoby na wykorzystanie odpadów – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy – Warszawiacy coraz częściej przychodzą nad rzekę, aby spędzić przyjemnie czas. Wysoka frekwencja jest dowodem na to, że obraliśmy dobry kierunek - jednocześnie dbamy o czystość, edukujemy i promujemy dobre nawyki. Zależy nam też na ocenie mieszkańców, dlatego zbieramy od nich opinie, aby jeszcze lepiej przygotować się do następnego sezonu – dodaje wiceprezydent stolicy.
Generalny projektant Stelmach i Partnerzy Biuro Architektoniczne Sp. z o.o.
współwłaściciel Biuro Architektoniczne DDJM
Generalny Projektant, wiceprezes Kuryłowicz & Associates Sp z o.o.
główny projektant MAAI
współwłaściciel JSK Architekci
Współwłaściciel i Prezes FS&P ARCUS Biuro Architektoniczne