Sklepy w koncepcie express mają mniejszą powierzchnię niż tradycyjne salony Empiku. Koncept architektoniczny, wystrój i identyfikacja wizualna tego formatu salonów powstała w wewnętrznym dziale Empiku.
Od początku 2014 roku Empik otworzył 6 salonów o średniej powierzchni 250 mkw. Są wśród nich sklepy w formacie Express. - Sklepy w tym koncepcie mają mniejszą powierzchnię niż tradycyjne salony Empiku (od 100 do 200 mkw.). Kluczową wartością dla Klientów jest dogodne usytuowanie blisko ich miejsca zamieszkania lub na głównych szlakach komunikacyjnych, gdzie „po drodze”, szybko i wygodnie mogą kupić najpotrzebniejsze produkty kultury i rozrywki - mówi Olaf Szymanowski, prezes Empik Sp. z o.o. Salony Empik Express oferują reprezentatywne dla sieci nowości i bestsellery ze wszystkich kategorii, a także bogaty wybór produktów impulsowych.
Dotychczas zostało otwartych 8 sklepów w formacie Empik Express. - Po roku od uruchomienia tego konceptu oceniamy, że został on bardzo dobrze przyjęty przez Klientów. Spośród wszystkich formatów Empiku - Express ma najbardziej lokalny charakter, dlatego stale obserwujemy reakcje odbiorców w poszczególnych lokalizacjach - co pozwala nam jeszcze lepiej dopasowywać ofertę – mówi Olaf Szymanowski
Do końca 2014 roku planowane jest otwarcie kolejnych kilku salonów w tym modelu.
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci
Dyrektor Generalny Majkut Design
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.