REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Finisz prac w zabytkowym budynku stoczniowej dyrekcji

  • Autor: PAP
  • 02 wrz 2020 16:15
fot. mat. prasowe

Zakończyły się trwające 16 miesięcy kompleksowe prace remontowo-renowacyjne w zabytkowym budynku dyrekcji gdańskiej stoczni. Kosztem 6 mln euro odrestaurowano całą zewnętrzną bryłę i wnętrza budynku. W obiekcie znajdują się przestrzenie pod wynajem.

REKLAMA

O zakończeniu prac przy budynku poinformowano w środę na konferencji prasowej zorganizowanej w zabytkowym obiekcie.

Przemysław Kobza z firmy TPS, która odpowiadała za renowację obiektu i jego zabytkowych elementów, wyjaśnił, że prace rozpoczęły się w maju 2019 r. Przeprowadzono kompleksową renowację zewnętrznej bryły budynku, w tym jego elewacji, na którą składa się około 160 tysięcy cegieł. Elewacja została wyczyszczona, uzupełniono brakujące cegły i fugi (w sumie, jak wyliczono, prace objęły 100 kilometrów fug).

Kobza wyjaśnił, że począwszy od 1871 r., kiedy to powstała pierwsza część budynku, z biegiem lat był on wielokrotnie przebudowywany i rozbudowywany. "Widać to po różnych typach cegieł i fug na elewacji budynku" - mówił Kobza podkreślając, że w trakcie renowacji, uzupełniając fugi, z rozmysłem użyto w różnych miejscach rożnych barw, dostosowując ich kolorystykę do oryginalnej, dzięki czemu można łatwo zlokalizować partie budynku powstałe później niż jego pierwsza część.

Kobza poinformował, że w elewacji budynku znajduje się 330 okien, z których około 50 było w na tyle dobrym stanie, że udało się je poddać renowacji. Odnowiono także sporą część spośród 158 wewnętrznych drzwi oraz 730 metrów kwadratowych dębowych parkietów.

Renowacji poddano także wiele innych zabytkowych elementów: część oświetlenia, balustrady schodowe, zdobne filary w głównej klatce schodowej, oryginalne kafle, którymi wyłożono część korytarzy, wybudowane w ściany drewniane szafy, drewnianą więźbę dachową zachowaną na poddaszu a także elementy dawnych instalacji, w tym rur.

"Wychodziliśmy z założenia, że - tam, gdzie tylko było to możliwe, chcemy zachować jak najwięcej oryginalnych elementów" - podkreślił Kobza wyjaśniając, że zakończone właśnie prace były pierwszym kapitalnym remontem zabytkowego obiektu od momentu jego budowy.

Dodał, że w pracach przy obiekcie brało udział około 300 osób pochodzących z ośmiu krajów. Dodatkowo renowatorzy współpracowali z blisko 50 firmami - wykonawcami przeróżnych usług i dostawcami produktów. "Niemal wszystkie te firmy pochodziły z Pomorza" - podkreślił.

W kilkukondygnacyjnym budynku stoczniowej dyrekcji znajduje się w sumie około 7 tysięcy metrów kw. pomieszczeń, z czego około 5,5 tysiąca to powierzchnia użytkowa. Jak poinformował na konferencji prasowej Gerard Schuurman z zarządzającej obiektem firmy Stocznia Cesarska Development, około 4 tysięcy metrów kw. w budynku jest przeznaczonych na wynajem. Oferta najmu obejmuje zarówno duże biurowe powierzchnie, jak i pojedyncze biurka do pracy. Schuurman poinformował, że prace remontowo-renowacyjne przy budynku stoczniowej dyrekcji kosztowały w sumie 6 mln euro.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.