REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Galerie handlowe dostępne dla wszystkich. Wyjątkowy projekt "Spektrum Zrozumienia"

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 05 mar 2020 10:11
Galerie handlowe dostępne dla wszystkich. Wyjątkowy projekt "Spektrum Zrozumienia"
Galeria Katowicka. Fot. Mat. prasowe

Rosnąca wiedza na temat potrzeb grup dotychczas wykluczonych i coraz większa wrażliwość społeczna zmusza deweloperów i zarządców obiektów handlowych do redefiniowania pojęcia barier i szerszego spojrzenia na to, co może uniemożliwiać komfortowe korzystanie z obiektów usługowych. Ograniczenia w dostępności przestrzeni publicznej to jednak nie tylko przeszkody architektoniczne. To także bariery związane z ilością bodźców charakterystycznych dla tych miejsc, np. migocące światła, ruchome obrazy, głośne dźwięki i hałasy czy intensywne zapachy, które są kluczową przeszkodą dla osób z nadwrażliwością sensoryczną, np. dla osób ze spektrum autyzmu.

REKLAMA

Nadmiar barw, dźwięków czy zapachów – to kilka z czynników, które powodują, że aż 53% osób ze spektrum autyzmu uznaje galerie handlowe za miejsca, w których pobyt wiąże się z ogromnym stresem. Nauczyliśmy się już dostosowywać obiekty przestrzeni publicznych do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, jednak problem zwiększenia komfortu pobytu w takich miejscach osób z ASD cały czas jest aktualny. Innowacyjne na skalę europejską rozwiązanie w tym zakresie wprowadza Apsys Polska, realizując projekt CSR „Spektrum Zrozumienia”, którego celem jest zwiększenie dostępności obiektów handlowych.

Nowoczesność przestrzeni publicznych, w tym centrów handlowych, określamy m.in. przez ich dostępność. Rynek nieruchomości komercyjnych w ostatnich latach nie szczędził nakładów na inwestycje, które przyczyniały się do usunięcie barier architektonicznych dla osób z ograniczoną mobilnością. 

Dziś dla nowoczesnych firm działających na rynku nieruchomości komercyjnych dbanie o potrzeby osób z niepełnosprawnością to działania standardowe. Każdy z takich obiektów posiada między innymi podjazdy, automatycznie otwierane drzwi, windy, dostosowane toalety. Starsze obiekty, które nie były dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, są przebudowywane i modernizowane tak, by podążać za duchem czasu i nie ustępować młodszej konkurencji, która planuje je jeszcze przed oficjalnym otwarciem.

Jednym z wiodących przykładów dostosowania obiektu użyteczności publicznej jest centrum handlowe Posnania – największy obiekt handlowo – usługowo – rozrywkowy w Wielkopolsce.

- Obiekty przestrzeni publicznej obecnie muszą być przestrzenią dla wszystkich - wolną od wszelkich wykluczeń, barier i ograniczeń. W  Posnanii, jeszcze przed otwarciem obiektu, przeprowadziliśmy audyt dostępności i przyjazności dla osób ze specjalnymi potrzebami. Aby im sprostać, oprócz oczywistych rozwiązań architektonicznych wprowadziliśmy szereg usług, które pomagają klientom z ograniczoną mobilnością w codziennych zakupach. Wśród nich jest między innymi asystent osoby niepełnosprawnej czy wózki inwalidzkie, które łatwo można w Posnanii wypożyczyć. Alejki w centrum zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić wszystkim klientom swobodę przemieszczania się. Potrzebę wprowadzania takich rozwiązań potwierdza m.in. docenienie tego projektu w konkursie „Lider dostępności” objętym patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej – mówi Marek Ćwiek - Dyrektor Posnanii.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.