REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pracuje już nad nową strategią jej rozwoju

  • Autor: PAP
  • 19 sie 2021 14:22
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pracuje już nad nową strategią jej rozwoju
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pracuje już nad opracowaniem swojej strategii rozwoju na lata 2022-2027 z perspektywą do 2035 r., fot. shutterstock

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pracuje już nad opracowaniem swojej strategii rozwoju na lata 2022-2027 z perspektywą do 2035 r. W czwartek przewodniczący jej zarządu Kazimierz Karolczak poinformował o umowie na wykonanie dokumentu, który ma powstać do końca października 2022 r.

REKLAMA

"13 lipca podpisaliśmy umowę z podmiotem, który ma wesprzeć GZM w opracowaniu strategii rozwoju Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na lata 2022-2027, z perspektywą do 2035 r. Wybrana w przetargu firma to PwC Advisory" - powiedział Karolczak w sprawozdaniu z ostatnich prac zarządu w trakcie czwartkowych obrad zgromadzenia GZM.

Zgodnie z informacjami z połowy kwietnia br. w trwającym od połowy marca 2021 r. przetargu na opracowanie strategii, którego budżet ustalono na 5,94 mln zł brutto, GZM dostała trzy oferty.

Konsorcjum spółek DS. Consulting i A2P2 z Gdańska, które dla GZM wykonało już koncepcję Roweru Metropolitalnego, zaproponowało cenę 2,63 mln zł brutto. Spółka PwC Advisory, pracująca też obecnie dla GZM m.in. przy platformie otwartych danych dla gmin członkowskich Metropolii, zaproponowała cenę 2,7 mln zł brutto, a konsorcjum Ecorys Polska i LPW - cenę 2,71 mln zł brutto.

Obecną podstawą działań utworzonej w 2017 r. GZM jest przyjęty w listopadzie 2018 r. przez zgromadzenie Metropolii Program działań strategicznych do 2022 r., przygotowany w kontekście kształtowania się nowej europejskiej perspektywy finansowej oraz w czasie wypracowywania docelowej strategii.

Wstępne prace nad długoterminową strategią trwają od maja 2018 r. W październiku ub. roku zgromadzenie GZM (w którego skład wchodzą prezydenci, burmistrzowie i wójtowie miast i gmin członkowskich) uchwaliło szczegółowy tryb i harmonogram opracowania projektu strategii - w tym tryb prowadzenia konsultacji społecznych.

Jak wyjaśniali przedstawiciele GZM, długi czas przygotowywania obecnego zamówienia wiązał się m.in. z długotrwałymi pracami nad zmianą ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju państwa (weszła w życie 13 listopada ub. roku), a w niej - z systemowym powiązaniem planowania przestrzennego ze strategią rozwoju, jako jej zasadniczego elementu.

Zgodnie z ogłoszeniem przetargowym zakres zamówienia podzielony jest na cztery etapy: prace przygotowawcze (w tym spotkanie inauguracyjne i raport z pozyskania materiałów wejściowych, część analityczno-diagnostyczna (diagnoza stanu GZM), część delimitacyjna (obszary funkcjonalne GZM) oraz część strategiczna (strategia rozwoju GZM z prognozą oddziaływania na środowisko projektu dokumentu, dokumentacją kierowaną do nadzoru prawnego wojewody i streszczeniem strategii).

W pracach nad strategią, prócz dokumentów od szczebla międzynarodowego po lokalny, należy uwzględnić dokumenty metropolitalne, w tym m.in. dane i opracowania zawarte na portalu InfoGZM, Program działań strategicznych GZM do roku 2022 oraz wyniki zrealizowanych działań czy Strategię promocji oraz marki wraz ze strategią komunikacji marketingowej GZM do 2023 r.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.