REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 sty 2020 09:15
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?
Handlowe bryły warte nagrody. Która z nich zgarnie Property Design Award 2020?

Galeria Młociny w Warszawie (EPP/ Echo Investment/ Kuryłowicz & Associates / Chapman Taylor), Centrum Tkalnia w Pabianicach ( A&A/ MAAi/Wojtyś Wójtowicz Architekci), Galeria Stara Ujeżdzalnia w Jarosławiu (Arkus Biuro Projektowo-Doradcze Marek Gachowski/ CD Locum), Vendo Park w Pułtusku (TREI Real Estate/Adaptic-architekci Kołodziej Sp.K./arch. Tomasz Gwiazdowski) i Centrum Janki - rozbudowa i modernizacja (Cromwell Property Group/ IMB Asymetria) - to wielka piątka nominowanych w kategorii "Bryła: Centra Handlowe" w konkursie Property Design Awards 2020.

REKLAMA

Konkurs Property Design Awards organizowany jest w ramach 4 Design Days – największego w tej części Europy wydarzenia rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa (MCK i Spodek w Katowicach, 6-9 lutego). Ma za zadanie nagrodzić najlepsze komercyjne i publiczne projekty zrealizowane w Polsce do końca 2019 roku.

Poznajcie piątkę nominowanych realizacji w kategorii "Bryła: Centra Handlowe".

Galeria Młociny w Warszawie (EPP/ Echo Investment/ Kuryłowicz & Associates / Chapman Taylor)

 Galerię Młociny wyróżnia projekt architektoniczny, który powstał w dwóch renomowanych pracowniach – Kuryłowicz & Associates oraz Chapman Taylor. Galerię charakteryzuje nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. Innym architektonicznym wyróżnikiem Galerii są wysokie na 7,5 m podwójne witryny sklepowe (tzw. double shopfronts) w „Alei Mody”. Przywodzą na myśl luksusowe domy towarowe Paryża, Mediolanu, czy Londynu. Projekt architektoniczny Galerii Młociny nawiązuje do europejskich trendów w projektowaniu przestrzeni handlowej najnowszej generacji, które poza pełnieniem funkcji zakupowej, są ciekawym miejscem spotkań i rozrywki.

 – Wcześniej wielokrotnie mówiłem, że ta flagowa inwestycja w Warszawie będzie klejnotem w naszym portfelu, ale już dziś mogę powiedzieć, że lśni ona jeszcze większym blaskiem niż się tego spodziewaliśmy. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników naszej pracy. Stworzyliśmy miejsce, które będzie służyło różnym pokoleniom, począwszy od młodych, wykształconych mieszkańców miasta, aż po całe rodziny. Pod jednym dachem przygotowaliśmy pomysł na spędzanie czasu dla wszystkich – mówił Hadley Dean, prezes EPP, podczas oficjalnego otwarcia Galerii Młociny w 2019 r.

 Centrum Tkalnia w Pabianicach ( A&A/ MAAi/Wojtyś Wójtowicz Architekci)

W sercu Pabianic, mieście będącym niegdyś kolebką rozwoju przemysłu tekstylnego, dotychczas znajdowały się zrujnowane zabudowania jednej z największych fabryk włókienniczych w Polsce - Krusche & Ender. Zadania rewitalizacji obiektu i zwrócenia terenu mieszkańcom podjęła się spółka A&A, która otworzyła w tym miejscu nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe.

- Tkalnia to obiekt, który jest czymś więcej niż centrum handlowym. To kompleks stworzony z myślą o pabianiczanach – wychodzący naprzeciw ich potrzebom, nowoczesny, na miarę dzisiejszych czasów. Naszym celem było ożywienie centrum Pabianic i sprawienie, aby to miejsce ponownie tętniło życiem i było punktem spotkań wszystkich pokoleń – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A.

Galeria Stara Ujeżdzalnia w Jarosławiu (Arkus Biuro Projektowo-Doradcze Marek Gachowski/ CD Locum)

 Budowa obiektu rozpoczęła się w 2017 r., ale przygotowania planistyczne trwały znacznie dłużej. Jest to bowiem galeria śródmiejska o rozbudowanym programie gastronomiczno-rozrywkowym uzupełniającym podstawowy program handlowy. Jej bezkonfliktowe wkomponowanie w tkankę tak wyjątkowego miasta jak Jarosław, wymagało odpowiedniego przygotowania.

 W architekturze galerii zastosowano surowe materiały takie jak: cegła klinkierowa, beton naturalny i stal w kolorze szarym. - Jest to nawiązanie do tradycji secesji krakowsko-lwowskiej, której znaczący przykład: gmach Towarzystwa Gimnastycznego "Sokół", dziś pięknie odnowiony, stoi nieopodal wejścia do galerii przy ulicy Sikorskiego - opowiadał architekt Marek Gachowski, Arkus Biuro Projektowo- Doradcze Marek Gachowski.

Wystrój pasaży nawiązuje do tradycji miejsca - w tym miejscu przed wojną był kompleks ujeżdżalni i zapleczy pułku kawalerii. Posadzki ceramiczne, pilastry i ściany z cegły klinkierowej i jasne witryny sklepów , a nad tym stalowa konstrukcja w kolorze szarym to elementy rozpoznawcze wystroju.

Vendo Park w Pułtusku (TREI Real Estate/Adaptic-architekci Kołodziej Sp.K./arch. Tomasz Gwiazdowski)

Projekt w Pułtusku jest kolejnym nietypowym parkiem handlowym dewelopera, tuż obok Vendo Parku w Chodzieży, gdzie Trei odrestaurował mury dawnego zamku. W przypadku Pułtuska inwestor kupił działkę o powierzchni ponad 9 600 mkw., gdzie dawniej mieścił się dworzec PKS. W trakcie prac projektowych okazało się, że niektóre elementy budynku mają wartość sentymentalną dla mieszkańców.

- Postanowiliśmy zachować charakter tego miejsca i przeprowadziliśmy renowację zabytkowej mozaiki, którą wkomponowaliśmy w mury parku handlowego, dworcowy zegar oraz neon również zyskały drugie życie. W części budynku, w której niegdyś znajdował się dworzec, teraz mieszczą się sklepy dwóch najemców - mówi Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Prace budowlane toczyły się we współpracy z konserwatorem zabytków, a odnowione elementy cieszą oko mieszkańców i miłośników sztuki. - Okładziny ceramiczne pochodzą z pierwszej połowy lat 70-tych, prawdopodobnie zostały wykonane w lokalnym zakładzie Twórczość Kurpiowska z Pułtuska. Budynek dworca otwarto w lutym 1973 r. i był wówczas bardziej nowoczesny niż dworzec na ul. Żytniej w Warszawie. Dzięki działaniom podjętym przez inwestora historia tego miejsca zostanie zachowana - mówi Robert Szuba, prezes Fundacji Sztuka Stosowana.

Centrum Janki - rozbudowa i modernizacja (Cromwell Property Group/ IMB Asymetria)

Celem rozbudowy Centrum Janki było nie tylko poszerzenie jego oferty, ale również dostosowanie budynku do współczesnych standardów – zarówno tych architektonicznych, jak i związanych z designem. Motywem przewodnim projektu centrum było... origami, którego idea obecna jest również w nowej identyfikacji wizualnej marki. W przypadku galerii odwołania do origami widoczne są najbardziej w projekcie fasady budynku, ale dominuje ono również w aranżacji wnętrzach.

– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że projekt rozbudowy Centrum Janki, który jest efektem pracy zespołu Cromwell Property Group, został doceniony przez ekspertów – mówią przedstawiciele Cromwell Property Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie