Intrygujące murale pojawiły się w polskich miastach



PropertyDesign.pl - 13-11-2020 10:58


Na ścianach warszawskich budynków pojawiły się wielkoformatowe obrazy postaci, które obejmują swoją drugą brakującą i niewidoczną połówkę, podpisane pytaniem „Czy jeszcze kiedyś się przytulimy?". Tydzień później murale zostały uzupełnione o "brakującą" osobę. Wszystko odbyło się w ramach nowej kampanii świątecznej marki Zalando.

Zalando ruszyło z kampanią świąteczną mającą dodać otuchy w trudnych czasach pandemii i zwrócić uwagę na więzi międzyludzkie. Punktem centralnym kampanii są uczucia, które towarzyszą przytulaniu. Przyjaciele idący ramię w ramię, córka przytulająca swojego tatę, zakochane osoby w objęciach swojej drugiej połówki - bohaterowie kampanii to prawdziwi i bliscy sobie ludzie, dzięki którym zamiast na modzie i stylizacjach, koncentrujemy uwagę na nadziei i wyczekiwaniu na moment, kiedy również będziemy mogli przytulić tych, za którymi tęsknimy.

Emisja kampanii rozpoczęła się 1 listopada 2020. Jej pierwszy etap - murale w centralnych punktach europejskich miast - to zaproszenie do refleksji i rozmowy. W Polsce murale powstały w dwóch miejscach w Warszawie oraz w Katowicach i w Krakowie. Wielkoformatowe obrazy postaci, które obejmują swoją drugą brakującą i niewidoczną połówkę, podpisane pytaniem „Czy jeszcze kiedyś się przytulimy?”, przyciągały uwagę i wzbudzały zainteresowanie przechodniów przez cały tydzień.

8 listopada, wraz z rozpoczęciem drugiego etapu kampanii, na obrazach pojawiły się brakujące wcześniej sylwetki postaci oraz dodająca otuchy i nadziei odpowiedź na zadane pytanie. Pozytywna wiadomość, a zarazem hasło świątecznej kampanii - „Już niedługo znowu się przytulimy.” - obecne jest na wszystkich materiałach reklamowych: na muralach, billboardach reklamowych, kanałach własnych Zalando, w mediach społecznościowych, a także w spocie reklamowym wyświetlanym w telewizji.

W ramach kampanii powstała także seria portretów wykonanych przez fotografkę Sarah Blais, oddająca emocje i uczucia przytulających się bliskich sobie osób. Uzupełnieniem fotografii jest spot reklamowy „100 Years of Hugs” wyreżyserowany pod nadzorem światowej sławy Vincenta Haycocka. 

Kampania reklamowa 360° powstała we współpracy z agencją kreatywną Anomaly Berlin i jest emitowana na 17 rynkach europejskich. Spot reklamowy to zlepek krótkich filmów powstałych w Nigerii, Wietnamie, Włoszech, Meksyku, Szwecji i w Niemczech, stworzonych przez 4 różnych reżyserów i połączonych w jedną całość przez Vincenta Haycocka. Każdy film przedstawia inną historię przytulania.