REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak obiekty komercyjne wykorzystują przestrzeń dachu?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 19 lut 2020 11:34
Jak obiekty komercyjne wykorzystują przestrzeń dachu?
Na szczycie Fern Office znajdziemy przestrzeń z nietuzinkową restauracją lub otwartym do późnych godzin klubem muzycznym, strefą relaksu z leżakami, kinem letnim i tarasem, z którego rozpościerać się będzie widok na świetlny pejzaż ulicy Piotrkowskiej, głównego deptaka miasta. Chillout pod chmurką pozostanie znakiem rozpoznawczym „OFFa”, fot. mat. inwestora

Do niedawna wykorzystywane wyłącznie w celach technicznych, takich jak montaż urządzeń telekomunikacyjnych, centrali wentylacyjnej czy agregatu prądotwórczego, dziś mogą stanowić element odróżniający obiekty standardowe od tych z naprawdę… najwyższej półki. Dachy budynków przeszły w ostatnich latach sporą metamorfozę na polskim rynku nieruchomości. Jak wyglądają najnowsze pomysły na wykorzystanie ostatniej kondygnacji w biurowcach i innych obiektach komercyjnych?

REKLAMA

Emocje z najwyższej półki

Stara prawda głosi, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dlatego jeśli siedzimy akurat na dachu wyróżniającego się wśród miejskiej panoramy budynku, z pewnością czekają nas niesamowite widoki. O wartości dodanej, czy to w wymiarze wizerunkowym, czy wręcz czysto biznesowym, jaką dla obiektu biurowego lub wielofunkcyjnego stanowi ciekawy widok, doskonale wie firma Unimor Development – spółka, która, nomen omen, jeszcze w ubiegłym wieku zajmowała się produkcją telewizorów. Z tarasów widokowych na szczycie biurowca Zefir, wchodzącego w skład kompleksu Pomerania Office Park, rozciąga się wyjątkowy widok na gdańską starówkę wraz z kanałem Mołtawy.
Jedną z atrakcji wyróżniających wrocławski Sky Tower, najwyższy budynek w Polsce, jest znajdujący się na 49. piętrze punkt widokowy, do którego dostęp mają zarówno pracownicy tutejszych biur, jak i goście odwiedzający znajdującą się na dolnych kondygnacjach galerię handlową. Ale sama wysokość nie zawsze musi być… górą. Umiejscowienie atrakcyjnej przestrzeni pośród chmur to jeden z czterech zidentyfikowanych przez firmę Cushman & Wakefield mitów dotyczących rooftopów. Od liczby metrów nad poziomem morza większą wagę często ma kontekst otoczenia.

Nowy poziom doświadczeń

A ów kontekst otoczenia szczególnie interesująco zapowiada się w przypadku projektu Fern Office. Nowy obiekt biurowo-handlowy, który uzupełni historyczną tkankę dawnej fabryki bawełny Franciszka Ramischa w Łodzi, ma wynieść publicznie dostępną przestrzeń na nowy poziom – dosłownie i w przenośni. – Popularna „górka”, czyli miejsce, w którym odbywają się dziś pokazy kina plenerowego, to bardzo ważny element OFF Piotrkowska Center. Planując nową inwestycję, zależało nam więc, by zachować tę funkcję – wyjaśnia Monika Hryniewicz, Head of Leasing w OPG Property Professionals. – Na szczycie Fern Office znajdziemy przestrzeń z nietuzinkową restauracją lub otwartym do późnych godzin klubem muzycznym, strefą relaksu z leżakami, kinem letnim i tarasem, z którego rozpościerać się będzie widok na świetlny pejzaż ulicy Piotrkowskiej, głównego deptaka miasta. Chillout pod chmurką pozostanie znakiem rozpoznawczym „OFFa”! – dodaje.

Dachy górą!

W obliczu wszystkich powyższych historii, specjaliści rynku nieruchomości w Polsce zadają sobie pytanie: dlaczego na naszym rynku nie wykorzystuje się częściej dachów? – Do tej pory pokutowało przeświadczenie, że dach nadaje się przede wszystkim na schowanie niezbędnej budynkowej maszynerii w niewidocznym miejscu. Deweloperzy i właściciele nieruchomości nie zdawali sobie sprawy z potencjału korzyści, jakie niesie inwestycja w rooftop, zarówno w wymiarze wizerunkowym, jak i biznesowym. W dobie zmieniających się potrzeb i oczekiwań odbiorców przestrzeni, decyzja ta może jednak przynieść niemały sukces – podsumowuje Michał Styś.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.