REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 lis 2017 10:44
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Placemaking - tworzenie miejsc poprzez krajobraz; projekt Parklake Plaza, Bucherest, Romania , fot. Broadway Malyan
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów

Pod koniec dekady nastolatkowie z generacji Z staną się największą grupą konsumentów na świecie, która zmieni reguły handlu – twierdzi Stuart Rough, prezes i architekt Broadway Malyan. Ekspert wskazuje dziesięć trendów, które należy wziąć pod uwagę projektując obiekt handlowy.

REKLAMA

Super wnętrza

Zdaniem architekta, kluczowym czynnikiem mającym wpływ na projektowanie nowych centrów handlowych jest odejście od zamkniętych, szarych wnętrz charakterystycznych dla tradycyjnych obiektów handlowych.

- Naturalne światło tworzy płynne połączenie między wewnętrzną przestrzenią handlową a światem zewnętrznym, a wnętrza są projektowane w ten sposób, aby aspekt wizualny współgrał z biznesowym - uważa ekspert.

Wnętrza powinny nawiązywać do danej lokalizacji i podkreślać klimat miejsca poprzez sam projekt oraz użycie wysokiej jakości, innowacyjnych materiałów. - Sklepy są najważniejszym elementem centrum handlowego, lecz coraz częściej te drugie stają się także miejscami wypoczynku i są projektowane tak, aby kojarzyć się z relaksem, odpoczynkiem, czy też spotkaniami towarzyskimi, a nie tylko z zakupami – zwraca uwagę Rough.

Wielofunkcyjność oparta o handel

Jak zauważa ekspert zmieniają się nawyki konsumenckie, dlatego klienci poszukują sklepów, które integrują się bezpośrednio z ich stylem życia.

- Projekty o mieszanym charakterze oparte na atrakcyjnej ofercie handlowej są kluczowe dla rozwoju wielu miast, zapewniają zatrudnienie mieszkańcom, podnoszą wartość nieruchomości i przyciągają bardziej zróżnicowaną grupę klientów, tym samym wpływając na ogólny rozwój danego miejsca – wskazuje.

Dotychczasowe bariery w handlu są przełamywane. - Dzięki innowacyjnemu podejściu, takiemu jak np. współistnienie przestrzeni coworkingowych pośród salonów sprzedaży, czy też, tak jak ma to miejsce w Azji: lokowaniu funkcji handlowych w wielofunkcyjnych wieżowcach – nadmienia.

Tożsamość marki

- Marka centrum handlowego jest jego tożsamością – zaznacza architekt. Centra handlowe muszą się od siebie odróżniać i wywoływać emocjonalną reakcję klientów – tak aby je odwiedzano i wracano do tego konkretnego centrum handlowego.

- Układ budynku, jego bryła, architektura, krajobraz i wystrój wnętrz odgrywają ważną rolę w osadzeniu projektu w danej lokalizacji i wspierają tworzenie odpowiedniego, charakterystycznego miejsca – zauważa ekspert.

- Mix najemców pomaga zbudować markę, natomiast silna, rozpoznawalna marka przyciąga dobrych najemców, zwiększa lojalność klientów i ostatecznie podnosi wartość centrum handlowego – konkluduje.

Design oddziałujący na emocje

Zdaniem architekta, zrozumienie wpływu otoczenia jest podstawą stworzenia dobrego projektu centrum handlowego. Jego sukces mierzy się natomiast pozytywnymi emocjami, które wzbudza w klientach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.