REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zmieniają się lotniska i styl podróżowania?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 lut 2016 10:33
fot. Fotolia

Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej dostępne, powszechne i częste. Miniony rok był rekordowy dla polskich portów lotniczych, które łącznie odprawiły ponad 30,5 miliona osób. Dobre wyniki przyciągają do Polski nowych przewoźników. Zmienia się także jakość podróżowania.

REKLAMA

Największy wzrost wykazało lotnisko w Modlinie, z wynikiem ponad 2,5 mln podróżnych, czyli o blisko milion więcej niż w 2014. Na szczególną uwagę zasłużył również Kraków, balicki port pobił swój rekord i odprawił ponad 4 miliony podróżnych. W Katowicach-Pyrzowicach, przekroczona została magiczna bariera 3 milionów pasażerów. Na dobre wyniki polskich lotnisk największy wpływ miały konkurencyjne ceny oferowane przez tanich przewoźników.

Rok inwestycji

Największą metamorfozę w minionym roku przeszło krakowskie lotnisko, które po dwóch latach intensywnych prac oddało do użytku nowy terminal. Była to jedna z najważniejszych, spośród wielu inwestycji związanych z jego rozbudową. Nadal trwają prace remontowe w starej części terminala, po zakończeniu przebudowy nastąpi połączenie obu budynków. Szacuje się, że przepustowość portu po zakończeniu prac modernizacyjnych wzrośnie z 3,5 do ponad 8 mln pasażerów rocznie. Ponadto zostało uruchomione nowe połączenie kolejowe, łączące centrum miasta z balickim lotniskiem. Czas dotarcia Kolejami Małopolskimi na Dworzec Główny w Krakowie to 18 minut.

Podobnie sytuacja wygląda w Gdańsku, gdzie do użytku oddano nowy terminal z pełną infrastrukturą odlotową i przylotową, w tym 20 stanowisk check-in oraz 10 gate'ów przeznaczonych do odprawy pasażerów odlatujących do krajów strefy Schengen. Dzięki uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która ma swój przystanek przy lotnisku, Gdański Port Lotniczy przymierza się do rozpoczęcia realizacji idei Airport City, czyli nowej dzielnicy miasta z biurowcami, hotelami i centrami handlowymi.

Nie można zapomnieć także o warszawskim Lotnisku Chopina, na którym dobiegła końca  modernizacja starej części terminala A. W nowej części terminala pasażerowie mają do dyspozycji m.in.  48 stanowisk check-in i sześć stanowisk samoobsługowych, a także 15 nowych sklepów o łącznej powierzchni prawie 3 tys. mkw. Warszawskie Lotnisko znalazło się w pierwszej dziesiątce najlepszych portów w Europie wg portalu Sleeping in Airports, jego użytkownicy oceniali lotniska według czterech kryteriów: udogodnień, komfortu, czystości oraz jakości obsługi. 

Ponad standardy

Lotniska w ramach ponadstandardowej obsługi oferują pasażerom komfortowe salony VIP, strefy business lounge, sklepy duty free i bogatą ofertę gastronomiczną. Z roku na rok więcej osób korzysta także z samoobsługowych kiosków, które umożliwiają pasażerom odprawę bez udziału personelu lotniska. Ale to nie wszystko, już wkrótce będzie można również w bardzo prosty sposób nadać przesyłkę drogą lotniczą. Na lotniskach pojawią się Lotniskomaty, które działają podobnie jak popularne paczkomaty i są dostępne dla użytkowników 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Lotniskomaty będą również przystosowane do przechowywania bagażu o różnych gabarytach.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.